Hond te koop en spontane ontmoetingen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Hond te koop en spontane ontmoetingen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Hond te koop en spontane ontmoetingen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Oktober 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zo, daar was ik weer eens!

Allereerst even voor de voetbaldames; ben zo trots op jullie! Gewoon 2e staan, geweldig! :-)
Ik hier nu al weer ruim een week deels samen met m'n ouders aan het reizen en nog een paar daagjes te gaan samen. De tijd vliegt letterlijk om! Ik zal eens vertellen over de afgelopen dagen en avonturen :-)...

30 september hebben we Hanoi verkend en heb ik nog een mooie tas op de kop getikt op de markt die mooi in de bagage van pa en ma mee terug kan naar NL :-). Na het avondeten hebben we mee mogen genieten van de opening van het 1000-jarig bestaan van Hanoi. Hartstikke leuk met vuurwerk, maar het feit dat we daarna met een taxi door de hele menigte naar het treinstation moesten om daar de nachttrein te halen, heeft m'n vader een hele hoop zweetdruppels gekost ;-)...
We stonden namelijk na 10 minuten al hartstikke vast in het verkeer en kwamen niet meer vooruit. Het blijft ongelofelijk wat een grandioos verkeer en mensenmassa er is in Hanoi. Heb mijn ogen iig weer uitgekeken! Na een half uur nog geen meter verder te zijn, werd besloten om met bagage (ofwel 3 grote lastige koffers van m’n ouders en een makkelijke backpacktas voor Linda :-)) door de menigte te dringen en te rennen naar het station. Er was gewoon echt geen andere mogelijkheid! Gelukkig hebben we onze treinen gehaald en zijn we de dag erna vroeg aangekomen in het noordelijke bergachtige Vietnam. Mijn ouders waren er al eeder en hadden nog een trip in de ochtend. Ik ging samen met nog wat andere reizigers met de minibus naar het kleine dorpje 'Bac Ha' waar ik later in de middag pa en ma weer ontmoette. De minibusrit naar Bac Ha toe was weer bijzonder; er bleven maar mensen bijkomen en de locals zagen er in het noorden heel leuk uit, echt met traditionele kledij! Maar wat ze allemaal mee vervoeren is echt ongelofelijk en vooral hoe het allemaal in, onder, naast en op de bus wordt gedropt met touwen :-). Wonderlijk!
Bac Ha is echt een lokaal bergdorpje met locals in klederdracht, groene bergen, velen koeien en kippen etc. Erg leuk en even heeeeel wat anders dan Hanoi :-).

Toen de dag erna de zondagmarkt van Bac Ha; een hele ervaring... Samen met pa en ma en hun gids over de bijzondere markt gelopen. De zondagmarkt is een grote markt waar ze echt allerlei dingen verkopen van traditionele kledij tot aan mobieltjes maar vooral de vleesmarkt vond ik zeer indrukwekkend. Je ziet echt allerlei soorten vlees liggen! Maar het meest indrukwekkendste vond ik wel de levende markt waar ze allerlei levende beesten verkopen. Ik vond het erg sneu en de beestjes zagen er slecht uit en stonden te trillen van angst (dit deel van het verslag is niet bestemd voor oma ;-)). Kleine kuikentjes (onder de schurft) zijn te koop voor 1 dollar, een puppy kost 1,50, een biggetje 8 dollar en je kunt ook een hele buffalo kopen rond de 500 dollar. Bizar toch!?
Later in de middag ben ik met de taxi van pa en ma mee terug gereden naar het station om daar de nachtbus terug te nemen naar Hanoi (de nachttrein was namelijk al vol). Onderweg zijn we gestopt aan de Chinese grens. Het was leuk om China zo aan de overkant te zien :-).

Reizen met de nachtbus blijft toch ook altijd weer een avontuur op zich… Eindelijk een prima plek voorin aan het raam bovenin toegewezen gekregen, is de bus later zo vol gepropt dat er kweenie hoeveel mensen op de grond lagen waardoor het 1 grote apenkooi was in de bus met een hoop geduw en ellebogen! Kortom; wederom een nachtje doorgehaald en aangekomen in Hanoi werd ik een paar uur later alweer opgehaald voor de 2-daagse Halong Bay cruise. Deze tour heb ik apart van mijn ouders gedaan omdat deze tour bij hun al vast lag maar dat kon de pret niet drukken want ik had hele leuke mensen op de boot en tevens aangekomen op de haven, kwam ik mijn ouders al weer tegen! Het is zo raar om in Vietnam te zijn en gewoon je ouders spontaan ergens tegen te komen, haha! :-D Halong Bay is wel enorm toeristisch en er zijn enorm veel boten maar ik vond het echt een superleuke cruise-tour. De boot was supermooi en we hebben echt overheerlijk te eten gekregen met natuurlijk heel veel soorten vis die ik gewoon allemaal gegeten heb en het nog eens lekker vond ook! :-) 's Middags hebben we lekker op het dek gerelaxed op een ligbed kijkend naar de prachtige krijt en rotsbergen met daaromheen het blauwe water van Halong Bay. Onderweg gestopt bij een prachtige grot, wat zeker de mooiste grot was die ik tot nu toe in Azie gezien heb. Na de grot zijn we gaan kayakken en jawel hoor... Wederom kwam ik pa en ma tegen bij het kayakken! haha.. 's Avonds gezellig gekaart en weer een hoop spelletjes bijgeleerd ;-).
Dag 2 op de boot startte weer goed met een goed ontbijt en relaxend op het dek genietend van het uitzicht. En natuurlijk is 3x scheepsrecht... De boot van pa en ma passeerde ons dus dat was weer zwaaien! haha.. Hoezo toeristisch?! 's Avonds teruggekomen in Hanoi, bleken mijn ouders in hun hotel een bed over te hebben. Hun daar een paar dollars gegeven en met volle teugen genoten van een vers fris bed met zachte dekens, kussens en matras en de volgende dag van een uitgebreid ontbijtbuffet haha :-D.

6 oktober zijn we 's morgens naar het vliegveld gebracht om daar richting het leuke en gezellige Hoi An te vliegen waar ik al eerder een jurk heb laten maken :-). Ik had uiteraard een andere vlucht dan pa en ma en heb zo'n hele dag doorgebracht op het vliegveld vanwege grandioze vertraging maar vooral het feit hoe ik daar behandeld ben #%*! Kortom, ik zal het verslag leuk houden en het voor mezelf houden want het heeft me zelfs een traan gekost! ;-)
Maar goed, de volgende dag in Hoi An maakte alles weer goed, we hebben hier namelijk erg genoten :-). Natuurlijk zijn we eerst naar de tailorshop gegaan om kleding te laten maken en heb ik dit x een mooie jurk van zijde laten maken, echt gaaf! Pa en Ma ook het 1 en ander laten maken en 's middags hebben we heerlijk gerelaxed op het strand en genoten van hoge wilde golven! Toen we onze kleding 's avonds mochten ophalen, sprak ineens een Nederlands meisje me aan die vroeg of ik Linda was. Ik behoorlijk verbaasd, bleek het Inge te zijn; een meisje waarmee ik al paar keer mailcontact mee heb gehad omdat ze dezelfde periode als ik in Java is. Echt ongelofelijk, al de 3e spontane ontmoeting die haast niet mogelijk is! 300 tailorshops in Hoi An, hoe toevallig is het om elkaar daar te ontmoeten!? Wel superleuk :-). Ik merk namelijk dat ik de standaard backpackgesprekken zoals: 'hoe heet je? Waar kom je vandaan? ( Holland? Ohh, Amsterdam!!) Hoe lang reis je? Waar ben je al geweest? etc etc etc' best wel beu begin te raken en het gewoon fijn vind om een vaste reismaat te hebben voor wat meer dagen.
's Avonds hebben we genoten van het gezellig verlichte Hoi An en lekkere cocktails :-).

Vandaag wederom een binnenlandse vlucht gemaakt en wederom een aantal uurtjes later gearriveerd dan mijn ouders in Ho Chi Minh City (HCMC) want ja, wederom een fikse vertraging! Maar goed, aangekomen in HCMC blijken m'n ouders weer 3 bedden te hebben dus slaap ik weer voor wat dollars extra in een heerlijk bed de komende 3 dagen, hihi :-D. Vanavond zijn we bij een Thais restaurant gaan eten omdat ik de Pad-Thai uit Thailand zo vreselijk mis! Helaas was het niet de Pad-Thai zoals ze die in Thailand hebben, maar we hebben toch heerlijk gegeten :-). Morgen gaan we HCMC verkennen en oa naar het oorlogsmuseum en de dag erna gaan we de oorlogstunnels van het zuiden bezoeken. Daarna wordt het tijd om elkaar weer dag te zeggen en m'n ouders aan hun lot over te laten, maar ik heb ze in de tussentijd genoeg bijgeleerd hoor ;-). En dan wordt het tijd me eens in Indonesie te gaan verdiepen waar ik volgende week naar toe vlieg!
Jeetje, de tijd gaat ineens wel hard zeg! Mijn laatste maandje is ingegaan dus ik ga er maar met extra volle teugen van genieten! :-)

Zo, tot zo ver weer bericht uit Loempia-land en superbedankt weer voor jullie leuke reacties! Daardoor blijft het toch steeds weer leuk om een verslag te typen :-).

Ik ga iig mijn zachte, schone, goeie bedje induiken dus weltruste! :-D

  • 08 Oktober 2010 - 18:01

    Nina:

    Heey Lin,

    Super leuk verhaal weer om te lezen!! Je gaat nu echt van hot naar her heb ik het idee! Maar dan is het toch wel even extra lekker om in een luxe bedje te slapen he ;) Trouwens wel een supermooi jurkje laten maken!
    Nou, geniet er nog met volle teugen van, de tijd vliegt inderdaad.. Over 4 weken kunnen we je weer in levende lijve zien! Heel veel plezier nog in Vietnam en in Indonesië volgende week, hoop dat je wat aan mn tips gaat hebben. En doe de groeten aan je ouders!!

    Dikke kus!

  • 08 Oktober 2010 - 20:15

    Annie B.:

    Hoi Linda,
    Het lijkt me geweldig voor je om even een tijdje met je ouders op te kunnen trekken en hun het wel en wee van een backpacker te laten zien. En evenzo lijkt het me voor je ouders fantastisch om hun dochter daar te ontmoeten!! Geniet er maar goed van...(maar dat gebeurt al volop, zo te lezen!)
    Afijn, doe ook de groeten aan je ouders....vooral aan je moeder!!!

    Annie
    PS. Mooie jurk, trouwens...

  • 09 Oktober 2010 - 08:19

    Bregje:

    Heey Linda,

    je laatste maandje alweer? Het lijkt nog wel gisteren dat we samen op de Scooter Koh Tao mochten verkennen. Begint het alweer een beetje te kriebelen om richting Nederland te komen? Hier inmiddels weer het leventje zoals het was voor Thailand :) Leuk nieuws is dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb bij OCB :) Als je terug in Nederland bent gaan we snel een keer daten, foto's kijken en verhalen vertellen... enne, nieuwe reisplannen maken :)?

    xxx

  • 09 Oktober 2010 - 08:22

    Nienke:

    hey lin,

    Wederom is het weer leuk om iets van je te horen. Om ook maar gelijk ff terug te komen op je hyves berichtje, ik ben momenteel volgens teamlink gedeeltelijk topscoorder samen met elyse!!? haha

    zondag moeten we lekker heel vroeg verzamelen om naar de enkeltrappers van hulsterloo te gaan. Dus ben benieuwd hoe het ons daar vergaat.

    Maar goed hier is het momenteel wel lekker weer, beetje zon maar het wordt weer lekker koud de komende dagen. Dus dat zal wel een schok voor je zijn als je straks weer terug komt. haha. Geniet nog maar ffkes van je laatste maandje daar en ik kijk er alweer naar uit om je weer te zien en om strax lekker een pilsje te doen bij de voetbal. haha

    xx nien


  • 09 Oktober 2010 - 09:57

    Janneke:

    Haai Linda!

    Wat is het weer een leuk verhaal om te lezen. Wat heb je een mooie jurk laten maken.
    Geniet er nog maar lekker van, want voor je het weet sta je weer hier in ons kikkerlandje.

    Zullen van het weekend eens proberen of we op de eerste plaats kunnen komen, maar dan moeten we wel heel veel geluk hebben.

    Geniet er nog maar lekker van!

    xxx

  • 09 Oktober 2010 - 14:57

    Judith:

    Fam. Buuron!..
    leuk verslag weer...
    ja die markten zijn weer eens wat anders dan de berregse stoffenmarkt hahahaha.. tijd gaat snel he.. alweer oktober..

    leuke foto's al vind ik het erg jammer dat je niet vast voorbereidingen aan het treffen bent met je pa voor de voetbal.. wat denk je er van hop in de beentje.. balletje mee het strand op en gaan..

    waar ga je nog naartoe in Indonesie?! ga je ook nog duiken Lin... dan moet je even naar Bali en dan even langs bij het Japanse wrak.. doe nou 1 duikje..!!!

    geniet er nog lekker van meid!!.

    x

  • 09 Oktober 2010 - 16:48

    Douwe En Daphne:

    Hi Linda,

    Weer gezellig lezen hoor je verslag. Geniet van je lekkere bed en je ouders nog ff. Lijkt me indd wel vreemd om ze telkens tegen te komen terwijl jullie net ff op een andere manier een excursie doen. Logisch indd wel, toeristisch :) Ook weer leuk om je foto's te bekijken, toppie hoor ( je jurk ook)!
    Ben benieuwd hoe je Java en Bali gaat vinden. Toch wel anders, zeker Bali. We hopen dat je nog heel veel plezier gaat hebben en nog mooie dingen gaat zien.
    Nou groetjes en tot lezens maar weer
    xx

  • 09 Oktober 2010 - 20:00

    An En Willem:

    Langzaam vraag ik me af wat ik over 4 weken moet lezen maar wat een mooi reisverslag ook met je ma en pa.Piet is bij de ZOOM van HACCP, wat vindhij nou van dat vlees open en bloot op de markt.Hoe bevalt dat met stokjes eten enz.

    Goeie reis verder allemaal

  • 10 Oktober 2010 - 14:18

    Sjaak:

    Ha Nel,
    ik weet niet wat ik lees, Nel en vis eten?
    En dan nog lekker vinden ook! :D
    Mooie jurk trouwens. ;)

    XxX

  • 10 Oktober 2010 - 19:05

    Jos En Nel:

    Hee Linda,Wat een super mooi jurkje heb je aan,leuk hoor en Piet een nieuwe korte broek?

    Gezellig dat jullie samen reizen is veel genieten zo te zien,

    Bah van dat vlees, getver,smaakpolitie op reis?

    Lekker genieten samen en aan Cor en Piet de groetjes van ons !!

  • 11 Oktober 2010 - 11:23

    Dorien:

    Hee lin!

    Wat een verhaal weer zeg! Erg leuk om je foto's te zien samen met je pa en ma! Het ziet er echt fantastisch uit daar aan de andere kant van de wereld! En een gave jurk!

    De afgelopen wedstrijd wel helaas verloren! Ondanks onze supervroege verzameltijd! We hebben zelfs 2 gele kaarten gekregen hahaha! (later wel weer teruggetrokken;)

    Geniet lekker van je laatste maand meid, en daagjes met je pa en ma!

    Liefs Dorienie

  • 11 Oktober 2010 - 11:23

    Dorien:

    Hee lin!

    Wat een verhaal weer zeg! Erg leuk om je foto's te zien samen met je pa en ma! Het ziet er echt fantastisch uit daar aan de andere kant van de wereld! En een gave jurk!

    De afgelopen wedstrijd wel helaas verloren! Ondanks onze supervroege verzameltijd! We hebben zelfs 2 gele kaarten gekregen hahaha! (later wel weer teruggetrokken;)

    Geniet lekker van je laatste maand meid, en daagjes met je pa en ma!

    Liefs Dorienie

  • 11 Oktober 2010 - 11:51

    Nannie En Marloes:

    Hoi Linda

    Alweer super leuk om jullie verslag te lezen, het blijft boeiend wat jullie allemaal zien voelen en meemaken. Wij geloven niet meer in toevalligheden na 3 spontane ontmoetingen, maar dat al die religies en Cao Dai er voor zorgen dat het gewoon op je pad komt.
    Die jurk staat je als gegoten. Waar is de foto van je ma in haar zijden jurkje? Zal weer even wennen zijn zonder je ouders en die luxe bedden. Geniet nog van jet verblijf in Java en we kijken naar je uit!
    Audoe
    Liefs Nannie en Marloes

  • 11 Oktober 2010 - 19:21

    Tointine:

    Hey Linda!
    Weer leuk om je verslag te lezen :) Zielig die beestjes... Mooie jurk die je hebt laten maken zeg! Ik heb helaas nog steeds geen baan. Wel een hoop afwijzingen. Maar ik blijf het proberen.
    Nog even en je kan weer mee uit eten :D Geniet ervan deze laatste weken!
    xx Tointine

  • 11 Oktober 2010 - 19:21

    Tointine:

    Hey Linda!
    Weer leuk om je verslag te lezen :) Zielig die beestjes... Mooie jurk die je hebt laten maken zeg! Ik heb helaas nog steeds geen baan. Wel een hoop afwijzingen. Maar ik blijf het proberen.
    Nog even en je kan weer mee uit eten :D Geniet ervan deze laatste weken!
    xx Tointine

  • 12 Oktober 2010 - 10:16

    Ria Huijsmans:

    Hallo Linda, Corrie en Piet.

    Wat geweldig om jullie daar zo te zien in dat verre land. En wat een leuk reisverslag weer. Geniet nog saampjes met volle teugen en Linda, veel plezier de laatste maand in Indonesië. Niet te veel aan denken hoor, want dan lijkt het net of je gisteren vertrokken bent, ha-ha.
    Liefs, jullie alle drie

    Jos en Ria.

  • 13 Oktober 2010 - 07:56

    Yoka :

    Hoi Buuron trio,

    Leuk verslag weer, en fijn dat jullie het zo naar je zin hebben met zijn drietjes, mooie foto's ook.
    Verlang je nog niet naar snert en stamppot want daar wordt het nu hier in Holland weer de tijd voor.
    Veel plezier nog en voor je ouders volgende week een goede terug reis gewenst.

    Yoka :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 116829

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: