Final destination & Ut leste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Final destination & Ut leste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Final destination & Ut leste verslag!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 November 2010 | Thailand, Bangkok

Sawatdee Kaa allemaal!

Inmiddels ben ik weer aanbeland in Bangkok en is het zelfs zo dat ik overmorgen weer binnen treed in het kikkerlandje! Dat bracht mij op het idee om eens goed te gaan zitten voor mijn laatste reisverslag op deze site :-).

Eerst maar eens vertellen over de laatste dagen in Indonesie.. 25 oktober hebben Inge en ik de bekende Borobudur-tempel bezocht. De Hindu-tempel, prachtig gelegen tussen de bergen, had veel weg v.d. stijl v.d. Angkor-tempels in Cambodja. Ik vond de oude tempel erg mooi, maar na de tempels van Angkor moet ik eerlijk bekennen dat het me niet zo heel veel meer deed ;-). De dag erna hebben we een lange busrit gemaakt om de dag erna de bekende Bromo-vulkaan te bezoeken. Aangekomen daar, bleek het 4 graden te zijn!! Na 's nachts een extra deken te hebben gevraagd, had ik het nog steeds erg koud! Brrr.. Misschien al een voorproef op de Hollandse temperaturen?! Was allang vergeten hoe echte kou voelde! Om half 4 's nachts werden we gewekt om naar de vulkaan te lopen om daar de zonsopgang te zien vanaf de vulkaan. We vonden het maar koud en vroeg, dus onze dekens gingen ook mee op pad ;-). Aan een zaklamp denken was niet aan ons besteedt op de vroege ochtend. Lekker dom en donker dus! Aangekomen op een hoogte van 2300 meter was de krater goed te zien en te ruiken! Het hele pad er naar toe is trouwens zwart v.d. vulkaanas, erg bijzonder om te zien allemaal! Helaas kwamen de wolken al iets te snel om de 'sunrise' te mogen bewonderen, maar goed de tocht was toch de moeite en de kou waard! 's Avonds werd het helaas tijd om dag te zeggen tegen Inge, zij ging namelijk naar Bali en ik moest de lange weg terugmaken richting Jakarta omdat ik vanuit daar naar Bangkok vloog. Eerst heb ik nog een tussenstop van een dag gemaakt in Yogyakarta waar de Merapi-vulkaan een dag ervoor was uitgebarsten zoals jullie vast weten. Ik had hier weinig last van hoor, alleen wat as in de lucht (nog niet zo veel) en af en toe trilde de grond onder m'n voeten. Dat was wel echt raar om te voelen hoor! Maar lief dat jullie allemaal zo bezorgd waren hoor, hihi ;-).
Vanuit Yogya heb ik de dag erna de business-trein genomen naar Jakarta. Een prima treinrit van bijna 9u met veel ruimte maar ook in deze 'bisnis'-klasse mag er gewoon gerookt worden en ook passeerden er weer een aantal artikelen waaronder de stoffers en swiffers! (nog steeds geen flauw idee waarom iemand die in godsnaam in een trein zou kopen!?).
Mijn laatste 2 dagen in Jakarta waren niet zo boeiend. Ik vond het geen mooie of leuke stad, er hangt maar een vreemd sfeertje. Ik ben er oa het nationaal monument gaan bezichtigen. Hier kon je met een lift helemaal naar de top van het monument vanwaar je over de gigantische stad met zijn hoge gebouwen uit kon kijken. Gaaf om te zien! Op en rondom het monument werd ik echt zo vaak gevraagd of ik met iemand op de foto wilde, niet normaal! Ook maakten ze stiekem foto's van me, net papparazzi die locals! ;-) Een paar keer is leuk hoor, maar na een keer of 16 kon ik me ineens heel goed voorstellen dat beroemdheden knettergek worden en aan de drugs raken! ;-) Ik was het deze dag dan ook meer dan ooit beu om constant een local attractie te zijn... Gelukkig mocht ik afgelopen zondag Jakarta verlaten en verliep m'n vlucht prima naar Bangkok.

Mijn laatste daagjes in Bangkok kom ik prima door. Alhoewel ik nu echt niet meer kan wachten om gewoon het vliegtuig in te stappen naar dat kikkerland, blijf ik Bangkok toch een geweldige stad vinden. Gisteren ben ik 'The Grand Palace' gaan bekijken, toch wel de beroemdste attractie in Bangkok en die had ik nog niet gezien. Het is een erg mooi paleis en alles eromheen zo gedetailleerd en glinsterend! Wel moet ik eerlijk bekennen dat het me niet zoveel meer deed, heb nu al zoveel gezien! 's Middags mocht ik dan eindelijk weer genieten van de enige echte Pad-Thai! Wat blijft dat toch fantastisch voedsel!! :-D Ook mocht ik weer genieten v.d. enige echte Thaise massage en heb ik me 's avonds gewaagd aan de 'Fishspa'. Lekker een kwartier lang de dode huidcellen van m'n voeten laten vreten door heel veel visjes! Kietelde best wel hoor, hihi. Ook heb ik al heel veel souvenirs op de kop getikt en ga ik straks nog ff verder shoppen :-).
Vanmiddag ben ik naar de cinema geweest :-). Voor 3 euro naar een goeie film gekeken en een hele bioscoopzaal voor mij alleen, is dat geen luxe?! Ik vind dat ik mezelf nog wel wat meer mag verwennen vandaag en morgen dus op mijn planning staan nog een Thaise massage, een voetenmassage, een gezichtsbehandeling, pedicure en manicure en natuurlijk Pad-Thai! Dus al met al kan ik niet echt ontkennen dat ik mijn laatse daagjes best aardig door kom ;-). Voor de voetbaldames: Ik zal nog ff kijken of ik tijdens het shoppen mss nog een masseur in m'n bagage kan stoppen zodat ie mooi bij MOC kan komen om de dames na de wedstrijden te voorzien van een Thaise massage! :-D


Maar goed... Mijn reis zit er dan nu, na bijna 4 maanden, echt bijna op. Als ik er zo op terug kijk, kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldige reis en ervaring was! Heb zoveel mogen zien en meemaken. Heus niet altijd even leuk maar gelukkig is een mooie eigenschap v.d. mens om vervelende dingen sneller te vergeten en de mooie dingen in ere te houden en net wat mooier te maken voor de herinnering :-). Als ik terugdenk aan mijn eerste 2 weken, denk ik terug aan een Linda die echt totaal geen raad wist met alle gevoelens en gedachten die rondvlogen en geen raad wist met de pieken en dalen die enorm waren en na deze weken denk ik terug aan een Linda die stil heeft gestaan en heeft genoten v.d. geweldige ervaringen en mensen om me heen met steeds minder extreme pieken en dalen. Maar goed, zoals Appie me er al een keer eerder op wees; je kunt niet genieten van pieken als er geen dalen zijn en zo is het maar net :-). Aangezien de cultuur zo enorm anders is dan in Nederland, verwacht ik dat ik wel even echt moet wennen in Nederland. En er zijn echt dingen die ik zal gaan missen en ook dingen die ik zeker niet zal missen...

Dingen die ik WEL zal missen zijn; het eten, het verse fruit, eten met stokjes, het klimaat, de massages, de prijzen, de prachtige natuur, de natuurgeluiden en geuren, de gave/mooie trips, olifantjes, kleine schattige zwaaiende kindjes, de oprechte Aziaten, de glimlach van Azie, de goeie en liefdevolle zorg voor elkaar, de leuke mensen die ik ontmoet heb, de pieken, het gevoel de hele wereld aan te kunnen, het avontuur opzich en afdingen. "Afdingen?" Ja, afdingen omdat ik het eigenlijk best een mooi systeem vind. Je bedenkt hoeveel je over hebt voor iets wat je wilt kopen en de verkoper bedenkt voor zichzelf wat hij vindt dat het waard is. Eigenlijk is het gewoon mooi om op die manier te kunnen onderhandelen. Wat heb jij er voor over en voor hoeveel wil de verkoper het weg doen.
Dingen die ik NIET zal missen zijn; het eeuwige geschreeuw van tuktuks en mototaxi's, het chaotische verkeer, de muggen, continu een local attractie zijn, het enorme gesmak als Aziaten eten, taalbarrieres, Aziatische muziek (kattengejank), afgezet worden, gaten in de grond om te toiletteren, de dalen, de eenzame momentjes en afdingen. "Weer al afdingen?!" Ja, het afdingen ga ik ook weer niet missen omdat het gewoon steeds moeite kost om te discussieren over de prijs, stiekem vind ik het ook wel weer handig als prijzen gewoon vast staan! ;-)

Leuk om dit zo op te schrijven :-). Kan ik het in NL altijd nog eens teruglezen. Daar zal ik de eerste weken (mss wel maanden) genoeg tijd voor hebben aangezien het tijd wordt in NL maar eens naar een baan te gaan zoeken. Pff, ineens weer een hele andere kant v/h leven, haha! Maar eerst even acclomatiseren en genieten van iedereen weer zien en genieten om weer als een bezetene achter die bal aan te mogen rennen op dat groene grasveld! :-D

Tot slot wil ik iedereen echt heel erg bedankt voor de leuke, lieve en originele reacties op al mijn berichten. Ik vond/vind het echt geweldig om te lezen! Op mindere momentjes was het heerlijk om ze nog eens over te lezen om weer wat positieve moed te krijgen. Kortom; geweldig, heel erg bedankt! :-D

Dan ga ik nu maar eens stoppen en naar de schoonheidssalon banjeren. Ik moet natuurlijk wel geheel verzorgd en gezond aan tafel verschijnen thuis om mijn hutspot op eten (met stokjes!?) :-).

Veel liefs uit Bangkok! Daar waar de reis ooit startte, haha! XxX

Ps: als ik mijn verslag zo terug lees, zie ik dat de lijst van dingen die ik ga missen eigenlijk veel langer is dan de lijst van dingen die ik niet ga missen waardoor ik ineens toch ga twijfelen of ik echt al wel terug wil naar 't koude kikkerlandje! ;-)
Ach ja, het is wat ze zeggen: het gras is altijd groener aan de overkant!!!

  • 02 November 2010 - 09:52

    Bregje:

    Heey Linda,

    als je dit leest ben je waarschijnlijk weer in Nederland! Geniet van je laatste dagen, al gaat het wel lukken gezien je planning!

    Zin om lekker met een bakkie thee en Pad Thai bij te kletsen!

    Dikke knuffel!

  • 02 November 2010 - 10:07

    Liesbeth:

    Hey Linda,
    wat een prachtig laatste verslag, ik zal ze missen! En die enge beesten aan je voeten, brrrr. 't Zijn nou echt de laatste loodjes, goeie reis en tot snel,
    liefs Liesbeth & fam

  • 02 November 2010 - 10:10

    Nina:

    Linneke!!

    Ooh overmorgen alweer lekker thuis!! Ik wil je een hele goeie terugreis wensen, en ik zie je zeeeeer binnenkort!!

    Dikke kus!

  • 02 November 2010 - 10:18

    Carla:

    Hee Linda!

    Het idee om een masseur mee te nemen voor ons team vind ik een kei goed plan! Denk alleen niet dat het gaat lukken, dus laat je inderdaad daar nog maar even goed verwennen.

    Fijne reis en tot snel!

    Liefs Carla

  • 02 November 2010 - 11:36

    Joran:

    Hey,

    Goeie reis! Hoop voor je dat ze in het vliegtuig je geen stofzuigers en swiffers aan proberen te smeren! Geniet als je terug bent van het heerlijke Nederlandse weer en ik zie je vast een zondag op het feestje van de MOC-dames!

    x Joran

  • 02 November 2010 - 11:51

    Femke:

    hey lin!

    Nou wat zijn die 4 maanden snel gegaan zeg! Niet normaal! Maar jij heb een geweldige tijd gelukkig:) Ik weet zeker dat je het ook wel weer lekker vind om in NL te zijn hoor! Maar ook idd dingen ga missen van je reis.

    Meis goede reis en spreken snel weer af als je in NL bent!

    kuss

  • 02 November 2010 - 11:59

    Saskia:

    Hey Linda,

    Leuk verslag hoor! Geniet nog maar van je laatste dagen en laat je nog maar lekker verwennen. Masseur meenemen vind ik een goed idee:p

    Goede reis en tot snel!

    Xxx Saskia

  • 02 November 2010 - 13:22

    Janneke:

    Haai Linda!

    Wat een geweldig goed idee om die masseur mee te nemen, ik ben voor :)! Dan kan ik denk ik niet wachten tot de wedstrijd voor bij is ;)!
    Wat een mooi verslag heb je weer geschreven. vond je verhalen altijd leuk om te lezen.
    Ik wil je alvast een hele goede terugreis wensen. Geniet nog maar lekker even van de massages! Tot zaterdag. (raar om te zeggen ;))

    xxx

  • 02 November 2010 - 14:07

    Judith:

    Bijna weer terug!..
    heerlijk om jou reis gevolgd te heben.. en super dat je het zo geweldig hebt gehad!!!.

    Alleen Lin, jammer van het duiken ahahhahaha..

    ik ga je snel weer zien meid!!!!

    nog een paar daagjes..

    Dikke kus en tot Zondag!!!

    XXX

  • 02 November 2010 - 14:10

    Judith:

    O ja die swiffers:
    ze kopen en verkopen die natuurlijk omdat de treinen en bussen extreem stoffig is en dus niet handig is voor aziaatjes met huisstofmijdt,!!.. Swiffer er ov erheen en weg is het STOF!!!
    is na 4 maanden nu het swiffermysterie opgelost?!...
    lijkt mij namelijk een logische beredenering!.

    X

  • 02 November 2010 - 15:46

    Leetje:

    hey lin

    z'n masseur zie ik ook wel zitten!

    echt lin je verhalen waren echt geweldig..
    geniet nog van je laaste dagen en goeie reis terug!

    tot zondag xx

  • 02 November 2010 - 15:52

    Ria Huijsmans:

    Ha linda,

    Hartstikke bedankt voor je reisverslagen. We hebben er ontzettend van genoten, wat zullen we het missen.
    En w.b. de vretende visjes,ik zou gillend weglopen (ha-ha)..........
    Hele goeie terugreis gewenst en lekker nagenieten van al je indrukken.Knap hoor.

    Vele groetjes,
    Jos en Ria

  • 02 November 2010 - 16:16

    Pa En Ma:

    hoi Linda, geweldig verslag ter afsluiting, sluit mij bij de andere aan keek er ook altijd naar uit was prettig en leuk om te lezen. Kijk er nog meer naar uit om je gewoon weer te zien te horen en gezellig hutspot te eten enz.

    liefs pa en ma xxx

  • 02 November 2010 - 16:57

    Ilana:

    Hee Lin,

    Vind het helemaal top die masseur!!:D
    Maar nog leuker vind ik dat je toch gewoon weer terug komt naar dit geweldige kikkerlandje;)We zien je in iedergeval op het feest.. Heb er zin in.
    Een goede en veilige reis meid, en tot gauw!

    Liefs

  • 02 November 2010 - 20:47

    Marloes:

    Hey nichie
    Wat een mooi verslag weer!Met mooie uitspraken waar ik het helemaal mee eens ben!!Ik heb echt genoten van al je verhalen en foto's. Je hebt het maar weer eens gedaan!Petje af hoor!
    Ik ben blij dat je weer naar huis komt! Ik zal je met open armen ontvangen en natuurlijk niet te vergeten een lekker dik vest en een mok warme chocolademelk!!:-)
    xje

  • 02 November 2010 - 23:40

    Pierre:

    Hoi Linda,
    We hebben veel genoten van jou reis verslagen, de manier waarop jij dat op papier zette, was echt mooi, alvast weer wel thuis,
    en de vastenavond staat al weer voor de deur
    11-11,

    grt pierre en Jacqueline

  • 03 November 2010 - 09:08

    Dorien:

    Hee Lin!

    Wat een geweldig laatste verhaal! Op ons lijstje stond alleen linda bij wat we steeds moesten missen bij de wedstrijden en de 3e helften en feestjes! Morgen ben je alweer fijn terug!

    Hopelijk heb je nog lekker kunnen genieten van je laatste mooie momentjes!

    En natuurlijk een hele goede en veilige reis terug!!

    Tot snel!

    Liefs

  • 03 November 2010 - 12:25

    Sjaak:

    Ha Nel,
    wat een prachtige vulkaan!
    Mooi he, Grand Palace, grappig ook dat we zo goed als dezelfde foto hebben. ;)
    Ben je ook naar die mega-grote boeda daarnaast geweesd?
    Je zal dit wel niet meer lezen maar toch nog een fijne reis en tot heeeeel snel. :D

    XxX

  • 04 November 2010 - 07:30

    Douwe En Daphne:

    Hi Linda,

    was een goed afsluitend stuk wat je geschreven hebt. Tjong wat zal het vreemd voor je zijn om weer in Nederland rond te moeten huppelen. We hebben erg genoten van je verhalen en avonturen. Heel veel pret en geluk in Nederland.
    xx en groetjes

  • 05 November 2010 - 18:00

    Ineke Nagelkerke:

    genoten van je reisverslagen

  • 10 November 2010 - 13:47

    Jos En Nel:

    Hoi Linda,

    Beetje laat nog onze reactie opje laatste reisverslag maar wij waren ff weg naar Berlijn

    We willen jouw ook nog bedanken voor de reisverslagen die je stuurde heel interessant en ondertussen slaap je weer lekker thuis en vele ervaringen rijker.

    Linda succes met het zoeken naar een baan, ook weer leuk toch????? of nie???

    Groetjes van Jos en Nel.


  • 04 December 2011 - 19:47

    Mr. Kerkplein:

    was jij toevallig in het kerkplein afgelopen vrijdag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 116832

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: