Paradijselijk Whitsunday & Knuffelen met koala - Reisverslag uit Townsville, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Paradijselijk Whitsunday & Knuffelen met koala - Reisverslag uit Townsville, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Paradijselijk Whitsunday & Knuffelen met koala

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Juli 2012 | Australië, Townsville

Goodday allemaal!

Hoe is het daar? Ik begreep dat de zomer in NL eindelijk een beetje op gang komt?!
Hier is het afgelopen week eindelijk schitterend weer geweest en daarnaast heb ik weer prachtige dingen gezien, meegemaakt en vastgehouden :-).
Met mijn blaasontsteking gaat het trouwens goed, het is zo goed als weg! Ik zal eens vertellen over afgelopen week...

Mijn bustour naar Airliebeach (14u durende rit die grotendeels 's nachts was) was een stuk minder leuk. Om een of andere vage reden ben ik mijn mp3-speler met al mijn muziek verloren en daar baalde ik echt als een stekker van! Er is namelijk niks heerlijker dan met een muziekje op lekker in de bus naar buiten te kijken, na te denken en te realiseren dat ik weer een geweldige reis maak. Helaas.. Het was een lange, stille en saaie rit :-(.
Dinsdagochtend kwam ik al vroeg aan in het kleine stadje Airlie Beach. Er was niet zoveel te doen maar wel ligt het prachtig aan de kust met z'n helder blauwe water! De eerste 2 daagjes heb ik lekker wat rondgelopen langs de kust en intens v.d. zon genoten bij de lagoon. Een lagoon is een soort zwembad met zeewater naast de zee waar je kunt zwemmen. Je kunt hier namelijk niet in de zee zwemmen vanwege haaien en kwallen. Na deze relaxdaagjes werd het tijd om nog relaxter te worden op de...

WHITSUNDAY ISLANDS
Donderdagmiddag stond de 2-daagse trip naar de Whitsunday eilanden voor de deur. Catherine (ontmoet bij Fraser Island) had dezelfde boot als ik geboekt dus dat was gezellig! We zaten op een grote zeilboot waar we ook 2 nachten onder het dek geslapen hebben. De kapitein en de groep waren weer erg leuk, toch belangrijk bij zo'n trip :-). De eerste dag heb ik genoten van het zonnetje op het dek. Tijdens het varen was het steeds wel erg fris aangezien de wind vanuit Antarctica kwam. De eerste avond kregen we heerlijk te eten; gekruide witvis v.d. 'barbie', aardappelpuree en lekkere salade (tot nu toe mss wel mn beste maaltijd in Aussie :-)). De volgende dag werden we al om half 7 gewekt voor het uitgebreide ontbijt waarna we naar een Whitsunday eiland zijn gevaren.. Daar aangekomen leek het net een paradijs!! Zo prachtig!! (zie foto's). Het water is hier zo mooi blauw en de stranden zo wit! We hadden een paar uur de tijd dus na een aantal prachtige foto's te hebben gemaakt, zijn Catherine en ik heerlijk bij het witte strand beschut achter een rots, uit de koude wind gaan liggen. Dit was natuurlijk intens genieten, net een droom :-).
Een aantal uurtjes later stond de heerlijke lunch met o.a. wraps en tonijnsalade klaar op de boot en werd het daarna tijd om te gaan snorkelen in the great barrier reef. Allereerst een (nat en koud) wetsuit aangetrokken tegen kwallen en mantarays en toen werden we bij het koraal gedropt om te snorkelen :-). Nou, echt supermooi de onderwaterwereld hier! Heel veel en hele mooie vissen (waaronder Nemo :-)) gezien in alle kleuren van de regenboog. Genietend van alle vissies en het koraal, schrok ik me ineens wild toen er een supergrote vis van ong. een meter langs mijn snorkelraampje zwom (en dit keer zat ie echt niet aan een touwtje ;-)). Van schrik slaakte ik een kreet maar dat maakte nogal een vreemd geluid door m'n lucht/adempijpje :-). Helaas was het water behoorlijk koud, dus gingen we er na een kwartier weer uit en terug naar de boot om op te warmen. Iedereen zat echt te rillen v.d. kou, dus het heeft bij mij (enorme koukleum) tot het avondeten geduurd voordat ik weer een beetje warm werd ;-).
De volgende dag was de trip helaas weer voorbij en hebben we met zijn allen nog gerelaxt bij de lagoon :-). Ook heerlijk! 's Avonds Catherine en Daan uitgezwaaid die verder gingen naar Cairns en heerlijk, nagenietend van de trip geslapen.

MAGNETIC ISLAND
Zondagmorgen heb ik vroeg de greyhound genomen naar Townsville waar ik direct met de ferry naar Magnetic Island ben gevaren. 's Middags daar aangekomen en de bus genomen naar m'n hostel. Onderweg kwam ik Sander tegen die ik bij Fraser en Whitsunday al had ontmoet, grappig dat je steeds weer dezelfde mensen blijft tegenkomen :-). Aangekomen bij het hostel, leek het alsof ik weer in een droom terecht was gekomen. Het hostel leek wel een resort; prachtig gelegen aan het strand met allemaal houten huisjes uitkijkend op het strand met heerlijke hangmatten. We hebben de rest v.d. dag dan ook alleen maar lekker rondgehangen en geluksmomentjes beleefd :-).

De volgende dag wilde ik veel doen dus ben ik vroeg opgestaan en heb ik eerst heerlijk ontbeten met de zee en het strand voor me :-). Hierna de bus genomen richting de Wildlife Sanctuary. De busrit duurde een klein uurtje maar dit was heerlijk genieten aangezien het een prachtig eiland is met veel groen, bergen, strand en haast onbewoond is.
De Wildlife Sanctuary was super. Met een klein groepje en een gids gingen we het park in en heb ik een krokodil, lizzards, een slang, een kaketoe gezien en vastgehouden. Tot slot kon je met een koala knuffelen. Nou, dat wilde ik wel! Ze waarschuwde wel dat de koala misschien kon poepen of plassen tijdens het knuffelen maar ik dacht; dat zal vast wel niet en anders vast bij iemand anders.. Nou, dit was iets te optimistisch want juist ik kreeg de volle laag.. Een heleboel keutels passeerden mijn lijf en mr Koala gaf geen kick. De groep daarentegen vond het maar al te grappig! ;-) Maar alle keutels heb ik er graag voor over gehad, echt superleuk om in het echt met een koalabeer te knuffelen :-). Ook was er een babykoala, echt zoooo schattig! :-) Hij was al 6 maanden oud maar nog steeds klein en donzig. Echt om te stelen gewoon!! Teruggekomen bij het hostel heb ik nog lekker gerelaxt met Sander in het zonnetje.

's Avonds heb ik de ferry teruggenomen naar Townsville waar ik nu een nachtje slaap. Morgen ga ik met de bus naar Cairns waar ik o.a. een 2-daagse trip naar Cape Tribulation (een regenwoud) ga maken. Ik merk dat de tijd vliegt, ik ben inmiddels alweer over de helft van mijn reis. Ik denk dat de tijd vliegt door de relaxte mentaliteit hier en het feit dat alles kan en mag en makkelijk te regelen is. The 'Ozzies' zijn ook echt heel aardig en behulpzaam. Ik ben nog geen chagrijnige Ozzie tegengekomen, zelfs niet tijdens al die regen. Wij Nederlanders hadden na al die regen waarschijnlijk wel een beetje gemopperd (of heel veel) ;-).

Hopelijk is alles goed in het kikkerlandje! Ben benieuwd of ik nog boeiende dingen mis!?
In ieder geval tot volgend verslag!

So Long!

  • 23 Juli 2012 - 12:20

    Alain:

    Hoi Linda,

    Zo te lezen (en aan de foto's te zien) vermaak jij je prima. Heel veel plezier daar en geniet ervan!

    grt Alain

  • 23 Juli 2012 - 15:41

    Christel:

    Hey Lin,

    Je hebt het een stuk interessanter dan wij hier hoor! Knuffelen met poepende koala's en Nemo, stranden zoals in The Bleu Lagoon. Voelde je je een beetje Brooke Shields??? Hier is het gewoon Frau Antje aus Holland hoor :-( niks spannends aan. Niks te knorren ok nie. Net zo saai als die mp-3speler van jou nie dus :-(. Balen van dat ding zeg!

    Veel plezier nog en mooi weer gewenst!
    XXX Chrisje

  • 23 Juli 2012 - 16:54

    Ma:

    Hoi Linda, het is weer een mooi verslag, wel heerlijk om zoveel leuke mensen , mooie dieren en natuur mee te maken. En eindelijk lekker weer, gelukkig dat jij "geen kouwkleun bent en poep helemaal niet vies vindt.
    Lijkt mij wel bijzonder om met een koala te kroelen. Ga morgen een dagje naar het strand met Anne, eindelijk lekker weer. Ga nu op kaart kijken waar je nu weer naar toe gaat, weer heel veel plezier en reisgenot.
    Liefs pa en ma
    xxx

  • 23 Juli 2012 - 17:19

    Willemijn:

    Hey Linda!
    Wat een leuk verhaal, en wat leuk dat je nog zo goed kan genieten daar van het lekker weer!
    Grappig dat je met een koala heb geknuffeld zeg!
    Hier is het inderdaad mooi weer (voor zolang dat het duurt), kom net terug van het strand, maar die was vast lang niet zo mooi als bij jou!
    Veel plezier verder!

    groetjes, Willemijn

  • 23 Juli 2012 - 20:05

    Joran:

    Weer een leuk verhaaltje! Heb je die vis die voorbij kwam ook meteen op de bbq gegooid? Geniet er nog lekker van, voor je het weet is het voorbij. Met de krabbenfoor drinken we er wel eentje op je!

    Joran

  • 23 Juli 2012 - 23:37

    Serrie:

    Lin genieten dit om te lezen! Lijkt wel of ik even met je mee was ;)

    Dikke vette kus! Geniet van je verdere reis. xxx

  • 24 Juli 2012 - 11:10

    Femke:

    He lin!

    Wat een leuk verhaal weer! Alweer je derde verhaal daar en ik lees het met veel
    Plezier! Wat heb je al super leuke dingen meegemaakt! Gelukkig dat et weer nu beter is :) hier idd ook eindelijk! Mooie foto's ook! Kijk nu al uit naar je volgende verslag. Nog heel veel plezier!

    Liefs femke

  • 24 Juli 2012 - 20:35

    Marloes:

    Nichie,

    Ik heb weer met veel plezier je verslag gelezen!! Hele mooie foto's!! <3
    Balen van je mp3 speler! Gelukkig had je nog wat muziek op je telefoon staan! Goed om te lezen dat het goed gaat!!
    Wat fijn dat je zoveel geluksmomentjes ervaart! :-) Dat doet je goed!!
    In een mail zal ik je weer de boeiende dingen van hier vertellen!! :D

    KusS

  • 24 Juli 2012 - 23:00

    Sjaak:

    Hey!
    wat een schattige knuffelbeertjes, letterlijk!
    Daar kan geen keutel tegen op. ;)
    Mooie foto's weer.
    Ik kijk er al naar uit alle verhalen in real life te horen!

    XxX

  • 25 Juli 2012 - 00:21

    Paul:

    Nou, als je die verhalen zo leest, dan mis je niks hoor, hier in Bergen!

    Mooi verhaal weer! Ik ga ook maar eens van m'n vakantie genieten, alhoewel die nooit kan tippen aan de jouwe.. Wat een mooie foto's ook!

    Misschien moet ik toch ook maar zo'n trip gaan maken ;)

    xxxx

  • 25 Juli 2012 - 12:00

    Piet En Els:

    De verslagen doen ons je reis meebeleven en het geeft nog een extra franje door de mooie foto's.Gelukkig dat je blaasontsteking genezen is dan kan je optimaal genietenNog fijne weken en tot het volgende verslag Zonnige groetjes.

  • 25 Juli 2012 - 19:02

    Ad:

    Hoi Linda
    Ik ben weer even bijgelezen. Mooie verhalen en foto's
    Knuffelen met koala's , krokodillen en slangen vasthouden
    Nu nog een dansje met een kangaroo
    Veel plezier nog en geniet er van
    Groetjes

    Ad


  • 25 Juli 2012 - 19:27

    Nel En Jos:

    Hee Linda, wat een mooie stranden en dat koalabeertje wat een knuffeltje rook tie als een beertje hihi die poepgeur hoef ik niet te weten en zo koud in de zee mooi zeker onder water al die kleuren Ja wat jij toch allemaal meemaakt schitterend!!!!!

    En gelukkig je hebt nu mooi weer, nou wij ook . 2 weken op vakantie in Sealand en herftsachtig weer, Jos en ik hier maandag aan de slag en het is schitterend weer !!!!!!! hoe vind je die, maar goed hebben het naar ons zin gehad dat is het voornaamste.
    Linda kom je weleens in de verleiding om samen te reizen met een ander die ook deze plannen heeft want je ontmoet toch genoeg mensen zo onderweg, ik zou gelijk aansluiten bij zo,n groepje of toch liever alleen vrijheid blijheid .........
    Zijn weer in afwachting van je volgende reisverslag heerlijk om dit te lezen.!!!!!

    Zo van ons lieve groeten en tot de volgende XXX

  • 27 Juli 2012 - 12:57

    Yoka:

    Super leuke foto's weer Linda !!!

    Echt schattig die koala en wat bijzonder dat je die vast mocht houden ♥

    Jammer van je mp3-speler, maar er zijn ergere dingen hoor.

    Veel plezier in het regenwoud en hopelijk blijft het lekker weer ☼

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 116891

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: