Kangaroe- en buffalovlees, aboriginals, didgeridoo - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Kangaroe- en buffalovlees, aboriginals, didgeridoo - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Kangaroe- en buffalovlees, aboriginals, didgeridoo

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Augustus 2012 | Australië, Perth

Goodday from Perth!

Allereerst thanks weer voor jullie leuke berichtjes op m'n vorige verhaal, superleuk :-). Ik heb iig weer héél veel te vertellen over afgelopen week met veel typisch Australische avonturen. Inmiddels ben ik na een vlucht van 8 uur (bizar in 1 land!) veilig in Perth aangekomen waar Nina en Jon me op stonden te wachten op het vliegveld. Zo leuk om ze weer te zien!!! :-)

Afgelopen week heb ik dus in en rondom het zeer warme Darwin doorgebracht en ik heb hier een meer dan geweldige tijd gehad!! Ik zal eens over mijn avonturen vertellen :-). Maandag hebben Daniël en ik een mountainbike gehuurd en hebben een behoorlijk eind, met een flinke dot zonnebrandcrème op, rondom Darwin gefietst. Het viel me zondags al op dat er erg veel aboriginals in Darwin zijn. Zeker tijdens de fietstocht buiten het centrum hebben we superveel aboriginals gezien. Niet bepaald prettig volk.. Ze hangen en zwerven eigenlijk de hele dag rond, drinken veel alcohol en kunnen erg luidruchtig zijn. Ik vind ze er best wel bedreigend uit zien en komen ook zo over dus heb er geen foto van durven maken ;-). Wel heel boeiend om te zien hoe zij leven! Verder hebben we gefietst door de botanische tuinen, hebben we bij een mooi meer gerelaxt, genoten van het prachtige strand (ik ben het nog altijd niet beu :-)), hebben we een oude gevangenis bezocht en het parlementshuis gezien. Bij dit parlementshuis gingen ze er al standaard van uit dat wij backpackers voor de gratis wifi (internet) kwamen en stuurden ons dan ook die kant op. Uhh, wij wilden echt het parlement zien?! Toch op wifi beland ;-). Na het inleveren vd fietsen zijn we naar een strand gelopen waar je de zonsondergang heel goed kon zien. Hier hebben we dan ook heerlijk op ons handdoekje genoten vd schitterende zonsondergang waar we de zon letterlijk in de zee hebben zien zakken (oma zou er een moord voor doen en er zeker 25 fotorolletjes volschieten! ;-)) Na dit spektakel hadden we erg honger en hebben we bij het hostel heerlijk buiten gekookt en een stevige pasta gegeten.

KAKADU NATIONAL PARK
Dinsdagochtend al vroeg opgehaald voor de 3-daagse trip naar Kakadu national park. Dit is een megagroot national park waar we met een gids in een 4wheel drive erg veel gezien en gedaan hebben. Ik heb enorm van deze trip genoten! :-) Onze groep bestond uit een Spaans stel, een Duits gezin, een Frans meisje en Daniël en ik. Een gemengd gezelschap maar zeker prima! De eerste dag hebben we met een boot over de rivier gevaren waar erg veel wilde krokodillen zitten. Ze waren erg dichtbij en we hebben er veel gezien. Echt zo gaaf om te zien! (zie foto's) Echt prachtige beesten! Alhoewel ik niet graag in z'n bek terecht kom :-O. 's Middags hebben we onze eerste primitieve lunch gemaakt en gegeten waarna we aboriginal art (ofwel rotsbeschilderingen) hebben bekeken. Indrukwekkend om te zien! Ook het landschap was hier weer prachtig. Voordat het donker werd, zijn we met zijn allen het bos in gedoken om hout bij elkaar te sprokkelen om een kampvuur te kunnen maken en te kunnen koken 's avonds. Heerlijk back to basics :-). Aangekomen op een kampeerplek hebben we eerst onze tentjes opgezet die bestonden uit enkel een binnentent zodat je letterlijk onder de sterrenhemel en volle maan sliep. Geweldig! 's Avonds het kampvuur primitief aangemaakt en met z'n allen het eten klaargemaakt boven het vuur. De maaltijd bestond uit aardappelpuree, gebakken groentes en buffalo- en kangaroevlees. Vooral het kangaroevlees was erg goed te doen!! :-) Na het diner werd het tijd om de didgeridoo erbij te pakken (hèt instrument van Australië!). Ik, die nog nooit met een instrument een fatsoenlijk geluid heeft geproduceerd, heb de meest vreemde geluiden uit de lange pijp gekregen maar toen de gids zei dat het meer als een olifant klonk, heb ik de moed maar opgegeven! ;-) 's Nachts heb ik heerlijk geslapen onder de heldere sterrenhemel.

Dag 2 werden we al vroeg gewekt en na het ontbijt zijn we weer op pad gegaan, offroad met de 4wd naar een heleboel schitterende plaatsen en watervallen. Om hier steeds te kunnen komen, hebben we flinke wandelingen over rotsen moeten maken. Iedereen op degelijke (wandel)schoenen... Linda op slippertjes... Laat ik zeggen; een hele uitdaging op slippers maar ik heb het overleefd :-) (de enorme spierpijn erna daargelaten ;-)). De natuur hier is echt onbeschrijflijk mooi! Alle bergen, alle heldere en schitterende watervallen waar je kon zwemmen en drinken; werkelijk geweldig en intens genieten :-). Tijdens een stop bij een prachtige waterval waar iedereen ging zwemmen, heb ik mijn voetjes en benen even rust gegeven in de schaduw samen met onze gids Brad. Nou, wat een kerel zeg! Hij zei dat hij wel voor me kon regelen dat ik langer in Kakadu kon blijven mits ik met hem mee de grot in dook... Ehh, even denken.. Uhh, nee!! Wat een Harry haha! ;-) 's Avonds hebben we weer genoten van een prachtige zonsondergang bij de krokodillen waarna we weer primitief gekookt hebben bij het kampvuur. Dit keer stonden er lappen lamsvlees op het menu, was oké maar doe mij de kangaroe maar hoor! Hierna weer gezellig om het kampvuur gezeten, nog een verloren poging didgeridoo spelen gedaan en weer heerlijk geslapen onder de sterrenhemel.
De dag erna weer vroeg ontbeten, onze tentjes afgebroken en weer offroad op pad gegaan en gereden en geluncht in the middle of nowhere! Heerlijk :-). We hebben nog een paar, lastige, wandelingetjes gedaan, wilde walibi's, dingo's, vogels en paarden gezien onderweg en we hebben termieten bezocht. Toen de lange maar leuke rit terug naar Darwin waar Daniël en ik 's avonds heerlijk bij een Vietnamees gegeten hebben, met stokjes uiteraard :-).

ROADTRIPJE LITCHFIELD
Gisteren hebben Daniël en ik een auto gehuurd en zijn we naar het national park Litchfield gereden. Nou, behoorlijk wennen hoor aan de linkerkant vd weg rijden! Maar gelukkig is het hier buiten het centrum erg rustig op the roads. Ik heb regelmatig mijn ruitenwissers aangezet en nee, niet vanwege regen maar vanwege het feit dat de richtingaanwijzer ook aan de andere kant zit dan wij gewend zijn ;-). Gelukkig had Daniël er ook last van haha! Het geeft wel echt een supervrij gevoel om in de natuur in dit uitgestrekte land te rijden!!! Sommige stukjes waren niet bepaald geschikt voor onze kleine, gele hyundai getz en we werden dan ook af en toe vriendelijk uitgelachen door 4wd's die ons scheurend passeerden ;-). We zijn gestopt bij verschillende mooie plekken en hebben 's avonds in het national park weer back to basics een koude pasta klaargemaakt. Oh wat zal ik dat 'back to basics' gaan missen zeg!!! Teruggekomen in Darwin zijn we naar the deckchair cinema gereden. Dit is een openlucht bioscoop onder de sterrenhemel. Absoluut een ervaring maar het was zo'n waardeloze, kansloze Aziatische schietfilm dat we na een half uur zijn afgehaakt en het voor gezien hebben gehouden. We zijn toen heerlijk relaxed met een drankje op het strand gaan hangen. Ik kan niet anders zeggen dat ik een geweldige week heb gehad met vele avonturen en indrukken!!! :-)

Vandaag dus een lange dag achter de rug. Het is ook weer 2u vroeger hier in Perth dus nog maar 6u verschil met Nederland. Helaas is het in Perth een behoorlijk stuk kouder en slechter weer maar dat maakt niet uit want ik denk dat ik een hele leuke week met Nina en Jon ga hebben!! :-) Ze wonen erg leuk in ieder geval en vanavond zijn we naar de cinema geweest (dit keer met een dak). Morgen gaan we naar een feestje en de plannen voor de rest van de week hangt een beetje van het weer af!

Zo, het was weer een lang verslag maar had erg veel te vertellen. Hopelijk hebben jullie je een beetje kunnen inleven in al m'n avonturen! :-) Inmiddels nog interessante nieuwtjes van Hollandse bodem? En kunnen jullie alvast goed weer bestellen vanaf volgende week zaterdag?!

So long!
xxxx


  • 04 Augustus 2012 - 18:45

    Willem En An Coenen:

    Weer zo'n prachtig verhaal. je leert spaans, duits en frans op zo'n reis, ik wilde vragen of je voor mij dat instrument diageridoo mee zou kunnen brengen voor de vastenavend maar dat lijkt me toch wel moeilijk.
    Oh en met je slippers over de rotsen ik moet er niet aan denken, maar een prachtige reis heb je hoor !
    Groeten,

    WILLEM

  • 04 Augustus 2012 - 22:08

    Ma:

    Hoi Linda, het is weer een boeiend verslag en heerlijk dat je nu gezellig bij Nina en Jon bent. Geniet er maar van de tijd gaat nu vast nog sneller. Het is inderdaad apart om in één land zo lang te vliegen.
    En ook weer lekker slim met je slippers over de rotsen wat je een uitdaging noemt. Zie er naar uit je weer te zien en je verhalen te horen, het is hier dan vast lekker weer en op de pondmountain zijn ook vast veel mooie sterren te zien en eendjes blijven ook lieve mooie dieren, en niet zo gevaarlijk als die krokodillen. mooie foto's ook weer. En helaas muziek maken zit nu eenmaal niet in jou genen.
    Nogmaals lekker genieten en groetjes aan Nina en Jon.

    liefs pa & ma
    xxx

  • 04 Augustus 2012 - 22:24

    Mirjam:

    Zo Lin, ik ben weer bij met lezen en fotootjes kijk! ;)
    Wat bijzonder toch steeds weer dat je zoveel mee mag maken.
    En dat weet je van me: Vind het zooo knap dat je het in je uppie allemaal maar doet!
    Geniet er nog van Lin!

    Dikke kus Mir en Ronnie
    En een lekkere kroel van Sep ;)

  • 05 Augustus 2012 - 01:15

    Pierre En Jacqueline:

    Hoi Lin,

    FF reageren op je spannende verhalen, als we het zo lezen is het een mooi land, dat door jou goed wordt beschreven, spannend en avontuurlijk,,,,,,,,,,,,.nog een fijne vakantie, geniet er van,

    groetjes Pierre

  • 05 Augustus 2012 - 12:43

    Christel:

    Heyyyyy Lin,
    wat een geweldige reis maak jij zeg! En zo te zien heb je het enorm naar je zin. Als die slippertjes het enige is, dan vind ik dat je je er goed doorheen slaat en weinig 'gedoe' hebt voor zijn reis in je uppie :-) Hoewel je zo te zien ook best in aardig gezelschap verkeert zo nu en dan. Ha :-) en dan ben je ook nog een soort Vincent tegengekomen die Harry blijkt te 'heten'. Nou, nou, je maakt wat mee hè (whoehahahaha). Ik kijk er naar uit om over een week of 2 weer live met je te beppen en gekken. Geniet nog van je laatste week en tuurlijk schijnt straks ook hier de zon voor jou. Al is het alleen al omdat we dan zo blij zijn dat je weer heelhuids terug bent met je prachtige foto's en verhalen! Oh ja, ook nog de groeten van Micha!
    Dikke kus en we gaan aftellen nu (hoewel jij daar nog wel niet zo veel zin in zult hebben :-))
    XXX Chrisje

  • 05 Augustus 2012 - 21:34

    Oma:

    ben nu op de verjaardag van je moeder, heb de mooie foto's gezien en zie dat het heel goed met jou gaat,

    bedankt voor demooie kaart die ik van jou ontvangen heb, ik wens je nog heel veel plezier in Australie en kom de mooie foto's maar eens laten kijken als je thuis bent.
    oma xxx

  • 05 Augustus 2012 - 22:49

    Sjaak:

    Hey!
    Wat een schatjes, die krokodillen.
    Wel erg dichtbij hoor!
    Maar zo'n bios is ook wel iets voor hier zeg; ik zie het al helemaal zitten op vrijdag op het Wilhelminaveldje ofzo. :D
    Veel plezier met Nina en Jon. Ik hoop dat jullie een beetje goed weer krijgen.
    Je terugkomst gaat al wel opschieten zeg!

    XxX

  • 05 Augustus 2012 - 23:27

    Paul:

    Hee, wat een mooi verhaal weer! En leuk dat je nu bij Nina en Jon bent.
    Laatste weekje al weer, zal vast gezellig worden!

    Veel plezier nog in ieder geval en tot komend weekend! :)

    xxx

  • 06 Augustus 2012 - 09:43

    Ria En Jos:

    Hoi Linda,

    Zojuist teruggekomen uit Zoutelande, ja niet te vergelijken met de reis die jij aan het maken bent, ha-ha.
    We hebben al je schitterende reisverslagen gelezen en hebben er weer enorm van genoten.
    Wat een prachtige dingen maak jij mee zeg, maar ook enge.
    Die wilde krokodillen, slangen die je vasthoudt, wat ben ik een zeikerd, ik zou dit echt niet durven hoor Linda.
    De foto,s die je genomen hebt zijn ook super.
    Ook wij hebben veel geBBQ, maar om daar nou kangaroe enof buffalovlees op te roosteren? Het was lekker hé, schreef je. (mogelijk nieuw recept voor Piet)

    Ook de reis van 8 uur naar Perth is inderdaad niet voor te stellen en dat in hetzelfde land.Blijf nog lekker genieten, we kijken weer uit naar het volgende verslag en Linda, breng je niet zo.n lief klein koalabeertje mee terug naar Nederland?

    Lieve groetjes, Jos en Ria

  • 06 Augustus 2012 - 11:19

    Alicia:

    Linn!!

    Wat een heerlijke verhalen tot nu toe!
    Erg jaloers makend ook!
    Mooi om te horen dat je er zo van geniet!
    Heel veel plezier nog en tot snel!

    Xx alies

  • 06 Augustus 2012 - 12:57

    Serrie:

    Vriendinnetje! Ga jij anders ff lekker met je slippers rotsen beklimmen verrekte josti! :-)
    Moet zeggen dat zelfs ik beter salamanders kan tekenen op een rots... Maar ach leuk dat aboriginal art.

    Wat een verhaal weer, ik duik er helemaal in en kijk op ja hoor zit gewoon op kantoor, BAH! En prachtige foto's weer! kan niet wachten tot we weer kunnen bij kletsen.

    Dikke kus!

  • 07 Augustus 2012 - 11:15

    Yoka:

    Woooooow, wat een leuke belevenissen weer zeg, en wat een mooie foto's.
    Veel plezier nog bij je vrienden en een goede terugreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 1495
Totaal aantal bezoekers 116889

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: