Laatste weekje downunder... - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Laatste weekje downunder... - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Laatste weekje downunder...

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Augustus 2012 | Australië, Perth

For the last time: Goodday from Australia!

Alweer mijn laatste verslagje na 6 weken reizen door Australië. De tijd is veel te snel voorbij gevlogen!! Ik kan me er nog geen voorstelling van maken dat ik de 20e blijkbaar al weer bij een lange vergadering voor het nieuwe schooljaar moet zitten ;-)..

Mijn laatste weekje bij Nina en Jon was vooral erg luxe :-). Een kamer en een heerlijk bed voor mij alleen, mijn spullen uitgebreid uit kunnen stallen en behoorlijk verwend worden!! Ik zal eens vertellen over afgelopen week en tot slot een kleine reisevaluatie maken :-).

Zondag zijn we naar een stadje 'Fremental' gereden waar een leuke markt was. Na dit marktje hadden we een feest van een vriendin van Jon en Nina in een bar. Hier hebben we gezellig gezeten en grote pinten gedronken :-). Nina en ik hebben hier ook alvast maar een start gemaakt met bijkletsen over afgelopen maanden ;-).Zondagnacht was het tijd om wat verloren slaap in te halen en ik heb dan ook 11u aan een stuk geslapen, heerlijk!!
Maandag zijn Nina en ik met de trein naar het centrum van Perth gereden. Hier zijn we eerst naar het bekende Kingspark gelopen waar je een prachtig uitzicht over de stad hebt! Door het park en de botanische tuinen zijn we lekker gaan lunchen in het centrum en hebben nog een aantal winkels bekeken totdat het met bakken uit de lucht kwam zeilen. Och, ik heb die regen glad niet gemist! Uiteindelijk 'thuis' gekomen stond er een heerlijke verse pasta klaar die een huisgenoot gemaakt had. Wat een luxe!! :-)Na wederom een nacht van 11u slaap, zijn Nina en ik dinsdag richting een ander deel van het centrum gereden waar we eigenlijk alleen ergens gezeten en gedronken hebben en véél te druk waren met kletsen waardoor de avond alweer aanbrak. Erg gezellig! :-) Wederom een luxe thuiskomst omdat dit x Jon een heerlijke Thaise curry had klaargemaakt. Laat ik me nu net een groot fan van Thais eten zijn! ;-) Net een restaurant hier en meehelpen met de afwas mocht ook al niet. Héél vervelend!! ;-)

Woensdag heeft Jon een dagje 'vrij' genomen van zijn werk en heeft onze persoonlijke gids en chauffeur gespeeld. Deze tour bracht ons rondom de Swan valley waar we een grote kangaroo hebben gezien en tevens een soort van wild overstekende kangaroos (zie foto) ;-). Na een zeer luxe en heerlijke lunch, hebben we in de Swan valley verschillende wijnproeverijen bezocht (en dus vele wijntjes geproefd en een goed flesje gekocht). Hiernaast ook nog kaasjes geproefd, verschillende honings geproefd en tot slot overheerlijke chocola geproefd in the chocolatfactory. Nou, wat wil je nog meer!? :-) Die vraag wist Jon wel te beantwoorden want aan het einde van de middag heb ik nogmaals mogen genieten van een prachtige zonsondergang op zee, maar dit x aan de andere kant van Australië ;-). Blijft genieten!!!'Thuis' gekomen hadden we nog wat ruimte over om een paar oerhollandse pannenkoeken te bakken met Hollandse stroop en basterdsuiker :-). Deze avond hadden Nina en ik wilde plannen om te gaan stappen in Perth maar het feit dat we al aardig gaar waren, de temperatuur buiten 5 graden was en het een aardige opgave bleek te zijn om in en van het centrum te komen, deed ons beslissen om een wilde gezelsschapsspelletjesavond te houden met een flesje wijn. Prima! :-)

Donderdagmorgen waren we allebei blij dat we fris en fruitig waren omdat het een zonnige dag was en iets boven de 20 graden. We hebben dan ook 's morgens de ferry genomen naar Rottnest Island (een autovrij, erg mooi relaxeiland) waar we fietsen hebben gehuurd. We hebben het hele eiland rond gefietst en 's middags een break genomen bij een baai. Heerlijk! Nog even m'n kleurtje proberen bij te werken :-). Helaas vloog de tijd en moesten we nog redelijk door fietsen om op tijd bij de ferry te zijn. Een pittig ritje door de heuvels waar het landschap steeds veranderde van strand naar waddeneiland, naar broccolibomen (leken echt op broccoli! ;-)), naar meren en tot slot naar haven. De bovenbeentjes zijn weer goed getraind! We hebben onderweg nog een aantal quokka's gezien. Dit zijn kleine, schattige beestjes die op kangaroos lijken en alleen op dit eiland voorkomen. Het was echt een heerlijke dag om mee te eindigen in Australië! :-D Ik heb nog even goed de heerlijke natuurgeuren opgesnoven van Australië en weer thuis gekomen, heb ik de kokkin uitgehangen. Leuk om weer eens fatsoenlijk achter het fornuis te staan en een lekkere maaltijd (een x wat anders dan pasta met tonijn ;-)) te maken! :-) Hierna hebben we nog een gezellig avondje gehad en toen werd het helaas tijd om m'n spullen te pakken :-(.

Morgenochtend erg vroeg is het dan echt zo ver.. De lange vlucht richting het kikkerland. Eerst vlieg ik weer naar Hong Kong waar ik weer zo'n 9 uur zal spenderen en in het donker vanuit 'the peak' over het hele verlichte centrum kan kijken :-). Daarna verder naar Schiphol waar ik, dankzij het tijdsverschil, toch zaterdagmorgen vroeg al aankom. De hoogste tijd dus om mijn reis eens te evalueren... :-)

Dingen die ik zeker zal missen zijn: allereerst de heerlijke 'no worries' mentaliteit (maar die gaat zeker mee in de backpack naar NL :-)), het fantastische klimaat, het o zo uitgestrekte, groene, mooie landschap, de prachtige stranden, de lagoons, de relaxte en vriendelijke 'Ozzies', de geweldige tours en trips, de leuke en interessante mensen die ik ontmoet heb, de brandende zon op m'n bol, het geluidje als het stoplicht op groen gaat en natuurlijk Nina! (dus kom nu maar gauw naar NL ;-))

Dingen die ik niet zal missen: de stomme films die ze in de greyhound draaien en die zo hard staan dat je je eigen muziek amper meer hoort, slapen in een dormroom en steeds m'n bed opmaken en afhalen, verplicht gesprekken voeren met backpackers waar je eigenlijk glad niet mee wilt praten, wassen draaien (sorry ma, er komt toch echt nog geen wasmachine op de Vijverberg! :-)), dronken Engelsen en de belachelijke prijzen (met name voor een borrel!)

Zo, nu echt het einde van mijn reis... De 6 weken zijn erg snel voorbij gevlogen! Ik heb weer een hele hoop nieuwe en mooie ervaringen erbij om mee te nemen in mijn backpack naar Nederland! Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik deze reis door Australië vergelijk met mijn reizen door Zuid-Amerika en Zuid-Oost Azië, deze reis me iets minder gedaan heeft. Ik heb werkelijkwaar prachtige dingen gezien en gedaan maar de pieken en dalen waren een stuk minder heftig hier. Ik denk dat ik toch een beetje de uitdaging van het reizen door landen met een totaal andere cultuur, andere mensen en een totaal andere gang van zaken miste. Dat je overal toch net wat meer moeite voor moet doen en vervolgens de kick te voelen dat iets toch gelukt is. Toch vond ik het ook absoluut heerlijk om geen 'attractie' te zijn voor de locals en om niet constant te hoeven onderhandelen en alert te hoeven zijn hoor. Absoluut heerlijk om een schitterende reis door een westers land te hebben gemaakt! :-) Ach, zoals ik ook mijn laatste verslag van Azië afsloot, sluit ik bij deze dit verslag (en daarmee mijn reis) ook af: het gras is altijd groener aan de overkant!!!

Heel erg bedankt voor jullie leuke, lieve en zeker ook creatieve berichtjes! Ik vond het super om ze te lezen en ze hebben me regelmatig een glimlach opgeleverd :-).

Tot very soon!!
Xxxx


  • 09 Augustus 2012 - 15:07

    Serrie:

    Tot very soon vriendinnetje! Zo te lezen heb je er van genoten, en ons ook weer steeds vermaakt met je prachtige verhalen. Die mentaliteit neem die maar mee inderdaad. Steek ons er mee aan want die kunnen we hier wel gebruiken! Toch jammer dat we niet met Skype beeld hebben kunnen kletsen ;) maar dat komt in Nederland weer dan wel zonder beeld :) hahah!

    Hele fijne reis terug alvast! Dikke kus.

  • 09 Augustus 2012 - 15:39

    Lian:

    Klinkt allemaal weer heel erg jaloersmakend! Als je terug bent wil ik graag je verhalen live nog een keer horen :) goeie reis terug! Xxx

  • 09 Augustus 2012 - 16:31

    Christel:

    Nou Lin, je bent dus weer in aantocht :-) ut lijket d'n óógeid wel :-)

    Goed om te lezen dat je het de laatste week zo luxe en naar je zin hebt gehad!
    Jij leest dit natuurlijk pas als je weer in Froggyland bent, dus,......... WELCOME BACK GIRL!

    Nog even ont-worrieën en je kunt er weer tegenaan @markiezaatcollege.nl :-))))))))))))

    Dikke zoen en tot maandag de 20e :-) XXX

    Chrisje

  • 09 Augustus 2012 - 16:48

    Piet En Els:

    Dag Linda,

    We hebben genoten van je vakantieverhalen en foto"s.We schrijven ons op voorhand in voor een abonnement op al je volgende reisverslagen de komende jaren.
    Goede reis en welkom thuis.

    Groetjes Piet en Els

  • 09 Augustus 2012 - 17:56

    Toos:

    hoi Linda,

    Ik heb je verhalen met plezier gelezen. Zo te zien op de foto's zijn de laatste dagen bij Nina en Jon een mooie afsluiting geweest. Nina was heel blij met je komst, weer eens een hele dag lekker Nederlands praten mist ze toch wel!
    een hele goeie terugreis en welkom thuis.
    groetjes Toos

  • 09 Augustus 2012 - 19:50

    Ma:

    Hoi Linda,
    leuk dat ik jou en Nina net nog heb gesproken en nu weer het leuke verslag kan lezen. Gezellig dat jullie zo heerlijk bijgekletst hebben en dat Nina en Jon jou zo hebben verwend. De foto's zijn weer mooi en leuk vooral het overstekend wild. Nina en Jon zien goed uit. Een hele goede terugreis, waarschijnlijk lees je dit op het vliegveld in Hongkong en zien wij jou zaterdag op schiphol ik kijk er naar uit. Het wordt mooi weer dit weekend dus dat is mooi meegenomen en je gaat vast ook weer genieten van alle lieve mensen in Nederland.
    Liefs pa & ma
    xxx

  • 10 Augustus 2012 - 18:36

    Willem En An:

    Ja jammer dat je alweer naar huis komt, dan missen wij de leike verslagen.
    Het is oh zo mooi om mee te maken lijkt me, maar we zullen elkaar ook nog wel eens tegenkomen op de tennisbaan b.v. groeten en nog fijne dagen om bij te komen

  • 10 Augustus 2012 - 21:31

    Sjaak:

    Hey,
    het was zeker ook leuk om jouw verhalen te lezen! Grappig ook weer foto's met Nina te zien. :)
    Ik noem trouwens een paspoort vergeten ook wel een avontuur hoor! ;)
    Tot morgen.

    XxX

  • 12 Augustus 2012 - 09:51

    Jos En Ria:

    Hey Linda,

    Heb je een goeie reis terug gehad naar dit kikkerlandje?
    Je laatste verslag was ook de moeite waard om te lezen en ook wij houden ons aanbevolen om jou met je fantastische reizen te mogen volgen. Nogmaals dank.
    Geniet lekker na en tot op Piet z'n 60 ste verjaardag, gezellig om je dan weer te zien.

    En kijk zowaar, ook wij hebben hier prachtig weer...........................

    Groetjes Jos en Ria

  • 12 Augustus 2012 - 10:31

    Yoka:

    Heb van al je reisverslagen en mooie foto,s erg genoten, en hou me dan ook weer aanbevolen als je weer een nieuwe reis gaat maken volgende keer.

    Geniet nog lekker van je vrije dagen in Holland, en verder alvast een heel gezellig nieuw schooljaar gewenst.

    Groetjes, Yoka

  • 13 Augustus 2012 - 12:44

    Jos En Nel:

    Hee Linda,

    Alweer terug dat is snel om en wat gaan we de reisverslagen missen op de maandag o.a.

    Nou bedankt voor je verslagen en gauw tot ziens .

    Liefs Jos en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 865
Totaal aantal bezoekers 116889

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: