Worries & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Worries & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Worries & Fraser Island

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Juli 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hi lieve mensen,

Zo, eerst ff klagen hoor.. Ik ben nu inmiddels al weer ruim 2 weken op reis en ik heb, op enkele dagen na, alleen nog maar regen gehad. En niet een beetje, maar echt de godganse dag! Zo ook op mijn 3-daagse trip naar Fraser Island waar ik gisteren van teruggekomen ben. En ook al heb ik daar erg genoten, het weer (non stop regen) heeft de trip wel een beetje gebroken. Ik heb mooie dingen gezien en op de foto staan, maar ik weet zeker dat het vele malen mooier was geweest met goed weer! Ik zal zo meer vertellen over de Frasertrip...

Zijn die worries dan echt vanwege het weer?! Nee, ik heb 2 worriesverhalen waarvan ik er 1 zal vertellen bij de Fraseravonturen. De andere worries gaan over het feit dat ik sinds woensdag erg last heb van mijn blaas, pijnlijk! Aangezien ik in dit gat geen dokter meer kon zien voor mijn 3-daagse trip, ging ik wat ongerust (en met 1,5 liter cranberrysap en veel water) op tour. Gelukkig nam pijn niet toe, maar ook niet af. Vanmorgen kon ik eindelijk naar de dokter en blijkt het zoals verwacht een blaasontsteking te zijn. Erg balen! Nu antibiotica gekregen, dus dat wordt vrijdag helaas geen borreltje drinken op m'n pa's 60e verjaardag :-(.

Goed, heb je dan ook nog leuke dingen te vertellen?! Zeker wel! In Brisbane heb ik 2 dagen gezeten en niet zoveel boeiends gedaan. Vond het lekker om ff alleen te zijn en het kwam dan ook goed uit dat ik de enige was op een dormroom :-). Ik heb er de stad wat verkend en heb zelfs een kunstmuseum bezocht. (Dit eigenlijk stiekem omdat het weer hard begon te regenen en dit het dichtste bij was om te schuilen ;-)). Ik heb erg mijn best gedaan in dit museum maar ik moet zeggen dat kunst me nog altijd echt geen ene moer kan interesseren. Voordat het donker werd (het wordt hier nl al om 17.30 donker), heb ik nog een grote ronde gemaakt door de botanische tuinen wat toch altijd heerlijk blijft :-).

FRASER ISLAND
Na een pannenkoekenontbijt vertrok ik vrijdagochtend richting Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland v.d. wereld en hier gingen we in verschillende groepjes van 8 het eiland verkennen in een grote 4 wheel drive auto. Ik had het erg getroffen met mijn groepje, superleuk! Een groepje maakt of breekt een excursie nl wel een beetje. Vijf mensen van ons groepje, waaronder ik, hebben om de beurt achter het stuur gezeten die hier rechts zit. Dat was ff wennen, met links schakelen etc! We hebben veel over het strand gereden en veel over binnenweggetjes van zand door de bush. We werden af en toe flink door elkaar geschud en ook hebben we een paar keer vast gezeten in het zand en modder. Dit gebeurde ook toen ik reed. Omdat de tweede auto (we reden met 4 auto's achter elkaar) vast kwam te zitten, moest ik een heel stuk achteruit rijden door het losse zand. Nou, een hele klus hoor haha! In het losse zand schiet het stuur overal heen en je moet flink vaart maken om sommige heuveltjes op te komen. Achteruit rijden is al niet mijn sterkste kant en ik zag heel weinig, aangezien ik net boven het stuur uitkwam :-). Dus ook ik vast in de modder tussen de heuvels maar met een hoop instructies v.d. gids, een hoop zweetdruppels en een hoop lawaai, heb ik de auto er weer uit gekregen :-). Op het strand zelf rijden was makkelijker. Af en toe kwam het water hoog opzetten, die je dan niet meer op tijd kon ontwijken waardoor er een flinke plas water omhoog schoot en je ook flink aan het stuur moest trekken!

De eerste dag hebben we o.a. een prachtig, helderblauw meer bezocht. Supermooi! En we hebben een wandeling door de bush gemaakt. Altijd genieten! Zo mooi vol en groen en heerlijke geuren en geluiden :-). 's Avonds kwamen we aan op de kampeerplaats waar onze tentjes al klaar stonden. De kampeerplaats lag in het bos waar ook veel dingo's (soort wilde honden) komen en slangen zijn. Hier waarschuwen ze constant voor...
Aangekomen daar dus, gingen Catherine en ik eerst plassen. We moesten een stuk door het bos en het was al donker. Wat denk je?! Komen we een slang tegen onderweg... Hij lag erg op de loer en ineens stak hij zijn lange tong naar buiten en schoof hij richting ons! Nou op dat moment dus worries ten top! Ik heb echt staan gillen als een gillende keukenmeid en uit paniek ben ik op de eerste de beste tafel gesprongen. Vet eng! Maarrrrrrrr... Ineens hoorde ik een paar mensen lachen en kwam er een kerel achter de boom vandaan en zag ik dat de beste slang aan een touwtje zat ;-). Nog trillend op mijn benen op de tafel staande, moest ik uiteindelijk toch wel erg lachen..
Ik zie al helemaal voor me hoe belachelijk ik me gedragen heb! ;-)Na dit avontuur teruggelopen en hebben we met ons groepje gekookt, gezellig gegeten en toen was het tijd voor het feestje met een heleboel groepjes bij elkaar. Na veel regendansjes te hebben gedaan, werd het tijd te gaan slapen. Ik sliep met Daan, Catherine en Krissy in een tent die eigenlijk bedoeld was voor 2/3 personen. Erg knus dus en ik geloof dat Krissy, die naast me lag, de eerste nacht veel dromen over kickboksen o.i.d. heeft gehad.. Weinig slaap dus! ;-)

Zaterdag vroeg op gestaan en zijn we na het ontbijt weer verder gegaan met het eiland te verkennen. Wederom veel mooie uitkijkpunten gezien en prachtige, heldere meren, alhoewel die minder helder leken door het grijze weer. Ook hebben we walvissen zien springen in de zee. Supergaaf! Helaas waren er ook 2 (waaronder een jonkie) walvissen aangespoeld. Een raar verschijnsel is dat, maar wat een joekels van een beesten zeg! Dingo's hebben we ook veel gezien. Zowel op het strand als ook rondom onze kampeerplaats. Ik vind ze niet zo bedreigend overkomen maar ze kunnen gevaarlijk zijn. 's Avonds hadden we BBQ met ons groepje en heb ik genoten van mijn eerste stukje biefstuk in Australië :-). Daarna was het weer gezellig met mijn groepje. Elke x als ik naar de wc moest, was ik toch op mijn hoede voor slangen ;-).

De laatste dag weer vroeg opgestaan, schoongemaakt en zijn we in de middag teruggekomen in Rainbowbeach. Hier eerst een douche genomen want daar was ik wel erg aan toe na 3 dagen. Voelde me net zo vies als na het lopen v.d. Incatrail in Peru! Ook waren mijn kleren toe aan een was en vanwege het natte weer heb ik mijn was in de droger gegooid. Aangezien mijn ouders uit het waslijnentijdperk stammen en ik dus ook, was dit mijn eerste drogerexperiment. Hup, knop op de hoogste stand (dan zal het wel goed droog zijn) en drogen maar! Nou, niet al mijn kleren zijn er beter van geworden geloof ik. Oeps! Maar alles was in ieder geval wel droog ;-).'s Avonds nog gezellig gegeten en gepoold met Daan, Catherine en Krissy en toen heerlijk geslapen.

Vanmiddag vertrek ik voor een lange reis naar Airlie Beach. Vanuit daar ga ik donderdag voor 2 dagen met een zeilboot naar Whitsundays en ik ga daar o.a. snorkelen in de great barrier reaf :-). Beetje jammer wel dat ik zo de bus in moet nu er geen wolkje aan de lucht is en de zon prachtig schijnt. Grr, frustrerend wel! ;-)

Wordt het bij jullie al beter weer? Thanks iig weer voor jullie lieve en creatieve berichtjes! Altijd leuk om te lezen :-). Hopelijk gaat alles goed daar! Tot het volgende verslag!

Liefs vanuit zonnig Rainbowbeach

  • 16 Juli 2012 - 06:44

    Ma:

    Hoi Linda, je hebt je belevenissen weer heerlijk beschreven. Het zal nu wel snel beter gaan met je blaasontsteking. En fijn dat het zonnetje nu ook werkelijk gaat schijnen. Veel plezier op de zeilboot (daar zijn vast geen slangen) ik hoop dat je veel mooie koraal e.d. ziet tijdens het snorkelen. Het "zoomertoernooi" is weer gezellig geweest. Het regent hier nog zeer regelmatig en de temperatuur is ook nog niet echt zomers. Geniet er weer van we bellen / mailen of tot ziens op skype.
    Liefs pa en ma
    xxx

  • 16 Juli 2012 - 08:25

    Liesbeth:

    Hey Linda,
    leuke foto's en dito verslag! Hoop dat jij en het weer snel weer beter worden.
    Nemen wij maar een extra borreltje op je pa's 60ste verjaardag in onze
    herfstachtige weersomstandigheden. Genietse maar weer!
    Groetjes, Liesbeth & Ger

  • 16 Juli 2012 - 09:18

    An En Willem Coenen:

    het is altijd heel prettig je reis verslag te lezen, ook al heb ik een klein katertje van het feest na het ZOOM toernooi, ik probeerde je pa bij te houden, maar half in maar ermee opgehouden.

  • 16 Juli 2012 - 09:59

    Christel:

    Hey lieve Lin,
    potverdrie, een blaasontsteking, da's een pijnlijke kwestie meid, hopelijk nu snel voorbij met de antibiotica!
    Je beleefd wel ongelooflijk leuke dingen, jammer dat het weer niet altijd even mee zit. Wat dat betreft had je dus net zo goed hier kunnen blijven (hihihi). Maarrrrrrrrrrrrr bij mijn weten hebben ze hier geen great barrier reaf, ........doe je de groeten aan Nemo en consorten :-)! Als je hem vindt tenminste dan hè!
    Tja, hier verder weinig nieuws. Beetje lamballen in huis en tuin en iedere dag maar weer genieten van het feit dat we nog láng niet hoeven beginnen!
    Veel plezier on tour maar weer en het is leuk om je belevenissen zo mee te kunnen lezen (en mooie foto's overigens ook) :-)
    Knuffel en hou je taai meissie
    X Christel

  • 16 Juli 2012 - 11:55

    Marieke Franken:

    Ha Lin, je maakt weer heel wat mee. Ben benieuwd wat voor visjes je tegenkomt. Mss wel piranjas:) Veel plezier en ik wacht weer op je vrhaal :)

  • 16 Juli 2012 - 12:45

    Nannie:

    Hallo Linda....weer genoten van je verslag. Ondanks de regen heb je toch kunnen genieten van de prachtige natuur. De blaasontsteking gaat vast ook weer over en de worries worden ook weer wel no worries. Lijkt me toch wel eng die dingo's en slangen. Nu hopen dat de witte haaien geen worries veroorzaken. Zou je wel gaan snorkelen? Moeten wij weer gaan worrien. Hier bijna alles o.k. ook veel regen, koud en helaas een ontstoken knie. Dus verplicht rust. Heb pijnstillers dus ook al geen borrel op je pa's 60e verjaardag. Zomertoernooi was super gezellig!! Je pa heeft ons weer goed verwend in de tent! Geniet lekker in Arlie Beach...don't worry be happy!!!. Tot horens xxxxx

  • 16 Juli 2012 - 16:05

    Daphne En Douwe:

    Hi,

    tjong ga je naar onze tegenvoeters om alsnog een partij regen over je heen te krijgen ;)
    Maar je beschrijft het "weer" heerlijk. Lekker om te lezen en leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, tegenslagen daargelaten. Beterschap met je blaasontsteking.
    Hm, er al eens aan gedacht om reisverslaggever te worden? Volgens mij een prima baan voor je!

    groetjes
    D&D

  • 16 Juli 2012 - 18:32

    Tointine:

    Hey Linda!
    Het is weer heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Vervelend zo'n blaasontsteking, zeker op reis. Maar dat zal nu wel goed komen. Dat slangenverhaal, haha! Dacht dat jij haast nergens bang voor was :p Na die dolfijnen nu ook al walvissen gezien, echt gaaf. Fijn dat het weer betert. Hopelijk blijft het goed!
    Groetjes Tointine

  • 17 Juli 2012 - 12:26

    Serrie:

    Sterkte met die verdomde blaasontsteking! Grrr.
    Oh Lin ik zie je al helemaal zitten in die auto, heb hardop gelachen :D

    Vriendin geniet van je verdere avontuur! Binnenkort maar is skypen, hopelijk met beeld :P
    Dikke kus!

  • 17 Juli 2012 - 21:52

    Sjaak:

    Hey!
    Wat jammer van het weer.
    Ik zie je trouwens ook al helemaal op een tafel springen. Ik heb werkelijk nog nooit van een slang aan een touwtje gehoord!
    Hopelijk blijft het nu droog, daar ... en hier.

    XxX

  • 19 Juli 2012 - 12:18

    Yoka:

    Grappig verslag weer Linda.

    Een slang aan een touwtje, jeetje, ik vraag me af waaraan dan?
    Brrrrrrrrr moet er niet aan denken hoor.

    Gelukkig wordt het weer bij jou net als hier gelukkig wat beter, want die regen gaat snel vervelen hé.
    Met een lekker zonnetje erbij zul je vast nog meer genieten en nóg leukere foto's maken.

    Alvast proficiat met je vader zijn 60ste verjaardag ...................... Waren jullie niet van plan hem een wasdroger te geven als kedo, hihihihihi !!!

    Veel plezier met snorkelen en beterschap met je blaas, Yoka !!!

  • 22 Juli 2012 - 16:34

    Paul:

    Heeeerlijk verhaal weer!

    Gelukkig heb je ondertussen wel beter weer en gaat het weer beter.
    Ben al weer benieuwd naar de foto's en verhaal van Arlie Beach!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 1097
Totaal aantal bezoekers 116892

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: