Zonder paspoort is lastig vliegen... En hartje win - Reisverslag uit Darwin, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Zonder paspoort is lastig vliegen... En hartje win - Reisverslag uit Darwin, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Zonder paspoort is lastig vliegen... En hartje win

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Juli 2012 | Australië, Darwin

Goodmorning mates!

Inderdaad, zonder paspoort is vliegen erg lastig... Voor het eerst in Australië heb ik flinke stress ondervonden. Zondagmorgen stapte ik met een gevoel alsof ik iets vergat de shuttlebus bus in naar het vliegveld. Ik kon maar niet bedenken wat ik dan zou zijn vergeten maar daar kwam ik aangekomen op het vliegveld al gauw achter... Mijn paspoort lag nog bij de receptie vh hostel, ik had deze niet teruggekregen bij het inleveren van mijn bed- en serviesspullen, hier alleen mijn 50 dollar borg teruggekregen. Zelf ook niet aan m'n paspoort gedacht omdat je nergens borg én paspoort moet afgeven (überhaupt nooit je paspoort!). Ik dus meteen bellen naar het hostel maar ze konden m niet brengen, taxichauffeurs nemen m niet mee en shuttlebus zou te lang duren. Kortom; worries, geen paspoort en dus geen vlucht naar Darwin voor Linda... Ik naar de servicebalie van Jetstar maar helaas ging er geen vlucht meer en kon ik alleen een nieuw ticket kopen bij Qantas. Toevallig (en godzijdank) stond de manager er ook die mee had geluisterd en me denk ik erg zielig vond (dankzij m'n pruillip en een kleine traan) en z'n best voor me ging doen om me 's avonds zonder extra kosten met Qantas te laten vliegen. Na een half uurtje spanning kwam hij met goed nieuws en kon ik alsnog deze avond, zonder extra kosten, naar Darwin! :-D Hierna wederom het hostel opgebeld die mijn paspoort 's middags met de shuttlebus mee hebben gegeven, prima! Als klap op de vuurpijl zat er bij deze vlucht ook nog eens een lekkere maaltijd (couscous), versnaperingen en drinken bij. Ook al had ik al gegeten op het vliegveld, dit smaakte me prima! (had bij Jetstar exclusief eten en drinken geboekt ;-)). Nou echt waar: chapeau en respect voor de ontzettend behulpzame Ozzies!!!!!

Maar goed; hartje winter dus... Helemaal niet vervelend in Cairns en Darwin! Ik heb 5 dagen in Cairns rondgebracht waar het elke dag zo'n 25 graden en stralend weer was en inmiddels ben ik in Darwin waar het overdag zo'n 33 graden is :-). Zo'n winter in NL zou voor mij toch helemaal de uitkomst zijn hoor! :-D Maar goed, gelukkig is het bij jullie ook eindelijk zomer (geweest)!? En hoe was de krabbefoor?

In Cairns heb ik erg genoten. Het is een hele leuke stad, aan het strand uiteraard, waar alles op loopafstand is. Het ziet er echt als een badplaats uit en heeft ook heel veel leuke winkeltjes. Het bezorgde me iig een intens vakantiegevoel en door dat gevoel heb ik hier dan ook lekker vakantie gevierd (want oh wat was de reis tot nu toe afzien zeg! ;-)). Ik heb een paar dagen van de zon genoten bij de lagoon, dus inmiddels ben ik al behoorlijk verkleurd. De eerste avond in Cairns ben ik lekker uit eten geweest (vanwege mijn vakantiegevoel vond ik dat wel kunnen :-)) en ben ik 's avonds nog gezellig wat drankjes gaan doen met Daan die de dag erna na 10 maanden huiswaarts ging. Uit eten beviel me eigenlijk wel dus ook de tweede avond uit eten geweest en dit keer met mijn Nederlandse roommate Marc. We hadden al een tijdje zitten kletsen ervoor en het bleek dat Marc net klaar was op het ROC waar hij zijn diploma voor de bouw heeft behaald. Dat betekent dus dat Marc net zo goed een student van me had kunnen zijn aangezien ik ook op het ROC (afd. bouw) lesgeef! Het voelde net alsof ik met een student een hapje ging eten haha, heel gek! Maar gelukkig was Marc een stuk volwassener dan mijn gemiddelde student ;-).
Ik had trouwens een Australisch gerecht genomen; stoofpot in een taart (soort hartige taart) en de dag ervoor een grote lap gebakken rosbief. Zeker lekker gegeten, maar moet zeggen dat ik het Australische eten niet echt boeiend vind (grote lappen vlees, meestal aan bot, of gefrituurde vis met 'chips'). Nou, doe mij maar Aziatisch of Italiaans hoor!! :-).

CAPE TRIBULATION
Die avond ben ik vroeg gaan slapen aangezien ik de volgende ochtend al vroeg voor 2 dagen richting het national park 'cape tribulation' ging (een regenwoud). Zeker weer een relaxte trip maar dit keer niet echt met een boeiend groepje (wel heel aardig hoor) maar dat vond ik niet zo erg! Lekker ff alleen zijn af en toe was ook ff heerlijk! :-). In Australië is nieuwe mensen ontmoeten erg easy going; ontmoet je ze niet tijdens een trip, op je dormroom of in de greyhound, dan is het wel in een restaurant of supermarkt! :-)

Het was best een lange rit naar het park toe en onderweg zijn we gestopt in Port Douglas (een klein badplaatsje) en gestopt om samen een kleine ronde door het regenwoud te maken. Dit blijf ik heerlijk vinden! Al het groen, al die riviertjes, de bijzondere vogelgeluiden en de heerlijke geuren :-). Ik moet wel zeggen dat het regenwoud hier niet echt anders is dan de regenwouden die ik in Azië heb gezien waardoor ik merk dat ik toch een stuk minder foto's maak ;-). Het 'hostel' lag ook in het regenwoud en aan het strand, superlocatie! De rest v.d. middag was je vrij dus heb ik ff op het strand gelegen en ben daarna een walk van 10km gaan lopen over het strand en door het woud. Dat viel me nog wel een beetje tegen, ik ben in Aussie namelijk nog niet bepaald actief geweest ;-). Maar de tocht was zeker wel genieten! 's Avonds heb ik Italiaanse pasta gemaakt ;-) en heb ik heerlijk geslapen met alle natuurgeluiden op de achtergrond :-).

De dag erna heb ik 's morgens nog een strandwandelingetje gemaakt en 's middags werden we weer opgehaald om terug te gaan naar Cairns. Onderweg zijn we bij een paar mooie lookouts gestopt en hebben we een boottochtje gemaakt over de rivier door het woud om krokodillen te spotten. We hadden mazzel want we hebben 4 wilde krokodillen van dichtbij gezien! Waaronder een babykrokodil, toch schattig! :-) En ook dit keer zaten ze allemaal nie aan een touwtje ;-).

's Avonds teruggekomen in Cairns en heb ik na het eten van een visje nog een vuurshow op straat bijgewoond. Superleuk dat straattheater!! Ook is hier een nightmarket wat me erg deed denken aan Azië. In alle winkeltjes stonden ook bijna allemaal Aziaten en overal werd je aangesproken. Dat was ik even niet meer gewend! ;-) Ik vond het heel leuk hier overheen te lopen en heb wat spulletjes gekocht :-).

Zaterdag was mijn laatste dagje in Cairns. Tijdens een wandelingetje in de ochtend, kwam ik Hollandse Daniël weer tegen. Ik ontmoette hem een aantal weken geleden al in de greyhound, kwam hem steeds weer tegen op Fraser Island en op Whitsunday (kleine wereld!) De rest vd middag gezellig bij de lagoon gelegen en toen Daniël richting vliegveld ging, ben ik een Chinese massage gaan nemen gewoon omdat het kan :-). Soft, medium of hard miss? Nou, doe maar hard (in NL zijn ze namelijk altijd zo soft) maar was ff vergeten dat Aziaten niet zo soft zijn haha! Een zeer pittige, half uur durende massage maar dit was absoluut genieten :-).

Gisteren dus aangekomen in het tropische Darwin. Vandaag gaan Daniël en ik een fietstour doen en dinsdag (morgen) vertrekken we voor een 3-daagse trip naar het grote Kakadu National Park. Hierna willen we nog een dagje een auto huren om naar Litchfield of the outback te rijden en zaterdag vlieg ik (mèt paspoort) naar Perth om Nina te gaan meeten!! Echt heel veel zin in :-)

Zo, best een lang verhaaltje.. Hopelijk een beetje leuk om te lezen en ik ben benieuwd of er nog roddels van Nederlandse bodem zijn!?!

Liefs uit tropisch Darwin

  • 30 Juli 2012 - 07:09

    Ma:

    Hoi Linda, ja ik was nieuwsgierig wat er gebeurd was, maar het was dus je paspoort. Wat fijn dat alles weer goed is gekomen alle lieve mensen die je tegenkomt. Het is weer een leuk verslag en wel boeiend met die krokodillen zo dicht bij de foto's zijn ook weer heel mooi. Tot het vlg. contact en geniet ze van de fietstocht en de trip in het kakadu park, en het is inderdaad nu aftellen voordat je Nina gaat ontmoeten.
    Veel reisplezier maar weer.
    liefs pa & ma
    xxx

  • 30 Juli 2012 - 09:19

    Willem Coenen:

    Wat mooi dat je dit toch allemaal kan meemaken, groot gelijk als je het dan doet, 'k ben gewoon jaloers.
    Ja en wat die winter bij 33 gr. de vastenavend zou heel anders worden, de paverpol was dezelfde dag droog enz. ook nog een vraag wordt krokodil ook gegeten?
    linda hartelijke groeten en tot het volgende verslag. WILLEM

  • 30 Juli 2012 - 09:30

    Jos En Nel:

    Hee Linda. dat zijn inderdaad lekkere winterse temp.Stressie met dat paspoort en wat is het mooi opgelost! Prachtige foto,s enge krokodillen niks liefs aan!!!
    Ja braderie gehad zaterdag gewerkt en toen het terras op heel gezellig en 2 bands die speelden op het Beursplein met een lekker pilje erbij , wat wil je nog meer hihi . Nu kijk alweer uit naar je volgende verslag . Hier is het redelijk weer haha, Groetjes Jos en Nel

  • 30 Juli 2012 - 10:14

    Serrie:

    Gelukkig heb je het geluk niet aan je reet hangen ;) Gewoon een vervangende vlucht geregeld TOP!
    Vriendin geniet ervan!

    Dikke kus

  • 30 Juli 2012 - 10:57

    Christel:

    Nou Linnepin, jij maakt heel wat meer mee dan wij hier hoor :-)

    Wat een verhalen, belevenissen en foto's, super!!!
    Ben benieuwd of je over 3 weken nog weet wat je moet doen op 20 augustus (hihihihi).
    Ik wou dat ik zo'n ondernemend tiepje was en dit allemaal leuk zou vinden. Ben beetje jaloers op je reis- en ondernemingslust, gelukkig kan ik me een beetje achter mijn leeftijd verschuilen (whoehahha).

    Heel veel plezier verder op je trips en ik vind het super om je verslagen te lezen :-)
    Dikke knuf en zal je weer met plezier begroeten de 20e! Nie vergeten éé :-)

    XXX Chrisje

  • 30 Juli 2012 - 14:31

    Annie B.:

    Weer heerlijk genoten van je verslagen Linda. Ik liep wat achter vanwege vakantie in ..Nederland. Niet zo spannend als bij jou in Australië, hoor! Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven!!

    Annie B.


  • 30 Juli 2012 - 18:58

    Sofie:

    Hè Linda, wat super tof dat je weer op reis bent. Waaah jij geniet van het leven en als je dit soort dingen kunt doen moet je het gewoon doen. Echt respect hoor, vind het echt knap! Wat een ervaringen kun jij later aan je kinderen over brengen. Leuk dat je zoveel mensen leert kennen, toch wel gezellig om samen te kunnen genieten! En wat een stress zo zonder paspoort! Dat je die vlucht hebt kunnen fixen bewijst maar weer dat je voor dit soort dingen gemaakt bent. Nogmaals echt leuk dat je het allemaal doet want het is nogal wat. Heerlijk ook al die wandelingen door echte natuur en slapen aan een stand. Ik ben jalooers haha! Ik wens je nog veel plezier en veel wijsheid, maar dat komt vast allemaal goed. Dikke kus!

  • 30 Juli 2012 - 22:24

    Marloes:

    Hey Lin, weer een fantastisch verslag! Ik begon te lezen over je stress maar wist al dat het goed zou komen!! Jij creeer dat gewoon! Gelukkig maar! :-) Leuk dat je Hollandse Daniel al een paar keer bent tegengekomen! Vast een leuk gezelschap! Jammer van de iets wat mindere groep, miss de volgende keer gewoon wat leuke bijnamen verzinnen en rangschikken! :-))))
    Ff op jezelf zijn is ook niet verkeerd! Maar die massage was toch niet door een Aziaat gegeven?! :S
    Of lees ik het nu verkeerd?
    Geniet er weer van!! Mis je!! <3

    Knuffel

  • 30 Juli 2012 - 23:32

    Nannie:

    Goodevening nichie, wat een groot reisverslag heb je er weer van gemaakt! En wat een mooie foto's weer.
    Volgens mij ben je wat pondjes aangekomen met al die grote lappen vlees. Je ziet er goed uit!
    Ongelooflijk wat jij allemaal ziet, voelt, hoort,beleefd. Echt geweldig.
    Ik zie het helemaal voor me, een traan een pruillip en natuurlijk reageert daar een aardige Ozzie op.
    Wat zul jij weer af moeten kicken hier in het kleine landje. Geen regenwouden, geen lagoons, geen greyhounds, geen witte stranden, maar ook lieve mensen die op jouw wachten... Ja Krabbenfoor is weer voorbij, genoten met White Room, een band uit U.K. die ik in Engeland heb ontmoet in april toen Nina en Anthony trouwden. Geweldig gespeeld in het Slik en de Ierse Pub. Heel gezellig.
    Geniet nog van de laatste weken daar, groetjes aan Nina en ik zie je weer snel met een rijk gevulde rugzak met nieuwe ervaringen en belevenissen als blijvende herinnering aan Australie.
    Liefs Nannie

  • 01 Augustus 2012 - 22:35

    Paul:

    Dat heb je toch weer goed voor elkaar met je paspoort enzo.. Wat een avontuur weer!
    Ziet er weer goed uit op de foto's! Jij bedoel ik dan he :) En de rest ook natuurlijk.

    De Krabbenfoor heb ik ook gemist, maar heb begrepen dat het onwijs druk was.
    Zal vast leuk geweest zijn, maar lang niet zo als jouw avonturen!
    Mijn vakantie was ook lekker, alleen een beetje kort he..

    Ondertussen zit je in het national park, ben benieuwd hoe dat was!
    Veel plezier alvast bij Nina, maar we spreken elkaar vast nog wel in de tussentijd..

    Tot snel xxx

  • 01 Augustus 2012 - 22:44

    Natalie:

    Hey!
    Wat ben ik toch jaloers!
    En wat is dat schrikken zeg, gelukkig is alles goed gekomen, zoals altijd. :)
    Alvast veul leut en de groeten bij Nina.

    XxX

  • 02 Augustus 2012 - 19:55

    Piet En Els :

    Dag Linda,
    Met heel veelplezier lezen we steeds weer je reisverslagen.We zijn benieuwd naar de volgende.
    Heel veel groetjes uit een wisselvallig Bergen op Zoom.

  • 03 Augustus 2012 - 18:01

    Milou:

    Blijft erg leuk om te lezen. Die Chinese massage in Cairns is bij jou beter verlopen dan bij mij destijds... Ben benieuwd naar de nieuwe verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 116886

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: