2-daagse trekking & geknuffeld met baby-tijger!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu 2-daagse trekking & geknuffeld met baby-tijger!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

2-daagse trekking & geknuffeld met baby-tijger!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hi!!

Poeh, ik weet weer niet waar ik moet beginnen met vertellen zeg. Ik maak elke dag eigenlijk zoveel dingen mee dat ik haast iedere dag wel een boek aan avonturen zou kunnen schrijven. Aangezien dat ook een beetje saai voor jullie is, zal ik weer eens even gaan vertellen over mijn laatste super supergave avonturen!! Eerst even jullie bedanken voor jullie reacties en ik denk dat ik maar een groot diner ga organiseren als ik terug ben want zoveel aanmeldingen voor de Pad-Thai! Ga alvast een grote wokpan shoppen ;-). Ook echt een aanrader hoor, haha! Heb een paar dagen geleden durian-fruit geprobeerd. Een fruit dat echt naar oude zweetvoetenkaas ruikt maar heerlijk smaakt, als een soort zoete avocado! Wat ik nog vergat te vertellen is dat ze in de zoo ook nog een aparte attractie hadden waar je apart voor moest betalen, namelijk een sneeuwhut met ijs en sneeuw. Wij dachten echt; wat een onzin maar bedachten ons later dat sneeuw voor de Thaien natuurlijk ook echt wel een attractie apart is! haha..

Maar goed, de 2-daagse trekking: ik had weer mazzel met de groep, was namelijk erg leuk met 2 duitse meiden, 2 engelse meiden, een Iers stel en 2 japanners. Erg belangrijk want een groep kan iets echt maken of breken. In dit geval maken dus :-). Eerst hebben we een botanische tuin en vlindertuin bezocht, leuk om te zien! Hierna heb ik de lokale 'longnecks' ontmoet en bekeken. Zij dragen een lang en zwaar metaal om hun nek en benen tegen tijgerbeten. Echt heel apart om te zien! (zie foto) Daarnaast ook een 'shortneck' bekeken, was helemaal apart om te zien! Na deze nekken weer een mooie tocht op de olifant gemaakt waar ik samen met de Engelse Katharine op zat. Was leuk en het uitzicht prachtig met de mooie groene hoge bergen hier in het noorden. Hierna hebben we een trekking van 3u gelopen allemaal berg op. Was pittig en heavy soms door de hitte, maar was echt geweldig! Op het einde v.d. tocht begon het met onweren en regenen als een malle maar gelukkig waren we al bijna bij de grote bamboehut midden in de jungle waar we met zijn allen in een kamer sliepen. We kregen geweldig te eten wat allemaal op primitieve wijze was klaar gemaakt aangezien er geen stroom etc was. Heerlijk primitief! :-) 's avonds hebben we met zijn allen heerlijk rond het kampvuur gezeten met een whiskeytje erbij. De gids speelde gitaar en wij hebben heerlijk Bob Marley en meer relaxnummers meegezongen. Er kwamen zelfs nog kerstnummers voorbij! haha :-). Het was echt zo heerlijk, zo relaxed! Toch nog een beetje karaoke voor mij ;-).

De dag erna de tocht vervolgd. Dit x helemaal dalend naar de waterval. Het was weer een pittig tochtje en vooral omdat de rotsen en padjes spekglad waren door de regen. Ook aan de regen ben ik inmiddels wel gewend :-). Niet altijd even handig, maar tijdens de tocht wel lekker verkoelend. 's middags kwamen we aan bij de waterval waar we hebben gezwommen onder de waterval, was echt gaaf! Zelfs de Thaien/Aziaten waren onder de indruk. Ze zeggen dan trouwens niet: 'oh my God' maar 'oh my Boedha'. Haha, ook wel logisch maar vind het wel erg grappig om te horen.
Na de waterval met helm en zwemvest aan gaan raften. Deze rafttocht was eigenlijk wel wilder dan ik had verwacht! Was dus echt een gave, wilde en natte tour! Ook weer een hoop nieuwe blauwe plekken gecreeerd :-). Over plekken gesproken; heb echt al een aantal dagen een mysterieuze '7' in mijn nek staan. Ik denk in mijn slaap gekrauwd en is wat gaan ontsteken :-S. Beetje raar zicht zo'n 7 in mijn nek! Word hier ook 7-eleven genoemd omdat de supermarkt hier zo heet ;-). Mocht het een litteken worden, denk ik dat ik de rest van mijn leven geluk heb met het cijfer 7 in mijn nek :-D. Na het raften nog een stuk geraft op de bamboeraft. Dat was me ook nog 'n tochtje zeg! We zonken heel de tijd dus was lastig raften, haha :-). Kon ook niet anders met z'n 7-en op zo'n bamboeding!
Hierna teruggereden naar Chiang Mai en had het voor het eerst echt koud achterin de truck aangezien ik zo nat was. Ook weer een aparte ervaring in het heette Thailand :-). Toen afscheid genomen v.d. Duitse en Engelse meiden die nog vroegen om dingen samen te doen komende dagen. Superleuk, het gaat ineens allemaal zo makkelijk, contacten komen nu echt aanwaaien nu ik er juist niet meer zo erg op gefocust ben heel de tijd! Inmiddels heb ik Anique ontmoet gisteren. Een meisje waar ik eerder contact mee had via waarbenjij.nu. Zij is me komen opzoeken in Chiang Mai dus heb nu even een reismaatje. Ook weer even wennen, haha! Wel leuk iig! :-) Na de tour natuurlijk weer even een voetenmassage genomen van een uur want daar waren m'n voetjes wel aan toe! :-) Ook gister nog een Thaise massage genomen samen met Anique, want de spierpijn zat goed in de kuitjes en bovenbenen!! Vind het een goed idee om zo'n massage na elke voetbalwedstrijd in te gaan voeren bij MOC ;-)

TIJGERKINGDOM:
Vandaag echt een hele gave excursie gedaan! Samen met Anique ben ik namelijk naar 'Tiger Kingdom' geweest. Het was echt zo gaaf! Het was zo indrukwekkend om zo dichtbij tijgers te komen! Eerst hebben we de baby-tijgertjes bezocht. Ze waren nog erg speels en heb dus lekker een beetje met ze gestoeid. Toch zijn hun klauwtjes al behoorlijk stevig! Ook heeft er een tijgertje op mijn schoot gelegen en dat was zo gaaf! Hij woog al best veel. Ook zijn we bij de Big Tigers geweest. Ook zoooo gaaf en een tikkeltje eng ook. Met een hoop regels en voorschriften naar binnen bij de tijgers en bij en met mijn hoofd op de prachtige grote tijger gelegen. Ze zijn zo mooi van dichtbij; prachtige kop, poten en gigantische klauwen. Ik vond het best eng toen de man ermee ging spelen; eng om dat grote gevaarte met de grote tanden zo dichtbij je te hebben! Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven nog de kans krijg om zo dichtbij een tijger te zijn en om met een tijger te kunnen kroelen. Echt in 1 woord GE-WEL-DIG!!!

Zo, vond het even de moeite waard om dit met jullie te delen want ben er nog helemaal hyper van :-). Komende dagen ook weer gave dingen gepland staan, dus weer volop nieuwe avonturen!! :-)

Dikke kus uit Chiang Mai!

  • 08 Augustus 2010 - 14:38

    Sjaak:

    Nel,
    in 1 woord geweldig!
    Die foto's ook, dat dit nog bestaat!
    Ik heb er geen woorden voor, dus geniet maar weer lekker en tot het volgende bericht weer.

    XxX

  • 08 Augustus 2010 - 17:18

    Tointine:

    Hey meid!
    Oohhh ik ben jaloers :p Die babytijgertjes zijn echt super schattig! Oh ik wil me trouwens ook nog aanmelden voor jou Thaise kookkunst! Haha! Ik ben weer terug in Nederland helaas. Van de week nog even naar school :( Maar over 2 weken naar Bulgarije! Ik zie uit naar je volgende verslag. Veel plezier en geniet ervan!
    xxx

  • 08 Augustus 2010 - 18:00

    Nina:

    Heey Lin!
    Wat een super avonturen! Kun je zo een tijgertje niet mee naar huis nemen ;) Echt super schattig!! En weer hele mooie foto's, daar droomt iedereen bij weg denk ik! Behalve misschien bij die mysterieuze 7 ;) Haha. Maar heb je net een mail gestuurd, want Maart en ik gaan ook de zon opzoeken, eindelijk! Heel veel plezier de komende dagen, hoop dat ik je volgende verhaaltje vanuit Bulgarije kan lezen!

    Xxx

  • 08 Augustus 2010 - 18:36

    Nannie:

    Hoi Linda
    Geweldig.............om te lezen wat jij daar allemaal beleefd, voelt, ziet, ruikt(oude zweetvoetenkaas)doet.En wat een leuke foto's! j! Zo zie je maar weer, al die nieuwe contacten komen gewoon op je pad nu je je er inderdaad niet meer op focust.
    En zeker, zo dichtbij een echte tijger maak je vast nooit meer mee, hoewel bij jou sta ik nergens meer van te kijken meid.
    Zal weer een complete cultuurshock zijn als je Holland weer binnenkomt.
    Maar zover is het nog niet, geniet nog van alle avonturen die je de komende tijd zeker weer gaat beleven. En wie weet wat die mysterieuze 7 je de komende tijd daar nog gaat brengen :) ha,ha??
    Liefs Nannie

  • 08 Augustus 2010 - 19:03

    Jack:

    mooi land heee denk dat je nu wel weet waarom ik er zo graag ben heb vandaag ook geboekt voor oktober geniet er nog lekker van gr jack

  • 08 Augustus 2010 - 21:36

    Leonie:

    jeetje Linda wat maak je een hoop mee zeg ongelooflijk echt super gaaf. en neem maar zou Thaise masseuse mee hoor geen problemen mee na een westrijd! oh p.s mijn moeder vind het echt super dat je dit allemaal doet en ze leest ook welke bericht! tot snel

  • 09 Augustus 2010 - 05:46

    Yoka :

    'oh my Boedha' WAT EEN BIJZONDERE FOTO'S !!!
    Echt super gaaf.
    Was die moeder tijger dan niet jaloers dat jullie bij haar kleintjes waren?
    Dit maak je echt nooit meer mee denk.
    En let vanaf nu goed op dat er bij je mysterieuze '7' stiekum geen twee nullen ( 00 ) komen te staan want anders loop je de kans om je verdere leven als de nieuwe James Bond Girl door het leven te gaan.
    Nee hoor geintje.
    Die plek lijkt ook net op een afdruk van een pootje van een vogel ofzo.( Tenminste zo tekende ik die op de kleuterschool vroeger, hi, hi )
    Nou Linda, heel veel plezier weer verder en bedankt voor het leuke bericht.
    Groetjes uit het wolken overgoten en druilerige Krabbegat.

  • 09 Augustus 2010 - 12:21

    Toon En Marianne:

    Tjonge tjonge, wat een belevenissen ... iets om nooit te vergeten.
    fijn dat we het allemaal zo mee kunnen volgen.
    geniet er van!

  • 09 Augustus 2010 - 13:50

    Judith:

    wat een pijniging om dit op je werk te bekijken!!!
    Super Lin en die ketting staat je trouwens goed hahaahhah..
    nou blijf lekker genieten en hou ons vooral op de hoogte!!!... en neem je er 1 mee voor de massages bij MOC.. ik zeg goed plan!!!.. :)

    kus

  • 09 Augustus 2010 - 15:51

    An En Willem:

    Linda, we vinden het zo leuk die reisverhalen, dat we willen vragen wat langer te blijven als wat je van plan was, ook de foto's tonen wat een unieke belevenis het is.Ga zo door en nog veel plezier.

  • 09 Augustus 2010 - 16:33

    Janneke:

    de foto's zien er weer heel gaaf uit. ik vind het een heel goed plan om die massages in te voeren na een wedstrijd ;P!

    xxx

  • 09 Augustus 2010 - 20:37

    Daphne En Douwe:

    Tjong wat een te gekke belevenissen en wat blijft het leuk om dat (al is het maar een beetje) mee te mogen maken via je leuke verhalen! Hé als het echt een beetje ontstoken is zou ik er wel antibiotica zalf op zn minst op doen. t Is en blijft een erg warm land en anders kan je er msschn meer last van krijgen.7 is het geluksgetal in de westerse wereld. Doordat het de som van 3 + 4 is. 3 staat voor de (heilige) 3-eenheid en 4 (oa) voor Maria. Dus je zou met een slechter getal rond kunnen lopen...;)
    Nou, we kijken weer uit naar je volgende avonturen!
    Groetjes en xx

  • 10 Augustus 2010 - 07:08

    Steyn En Krissy:

    Hoi Linda!
    Jeeeee! Wat gaaf dat je bij die tijgers was en dat je op een olifant zat!
    Linda (zegt Krissy) ik mis jou en het spelletje wat wij altijd deden met de tijger die de ring moet pakken. Nu was je met een echte tijger!

    We vinden het superleuk om jouw foto's steeds te bekijken!

    groetjes,
    Steyn en Krissy

  • 10 Augustus 2010 - 15:25

    Oma:

    Linda ik heb al heel veel moois van jou gezien leuk dat ik dat zo kan volgen in Nederland, gaaf op de olifant en bij de tijgers.
    Heel veel liefs van oma en tot ziens in Bergen op Zoom. Ik bel je nog wel een keertje. Daag xx

  • 10 Augustus 2010 - 21:37

    Mia Schuurmans:

    hallo Linda,
    heb je moeder vandaag gesproken en vertelde over je reis. je maakt hele leuke en mooie dingen mee, ook indrukwekkend allemaal hè. Geniet er met volle teugen van want wij vinden het ook een prachtig land en de pad-thai is heerlijk. het is leuk om je verhalen te lezen.groetjes, Piet en Mia.

  • 10 Augustus 2010 - 21:40

    Marieke:

    Nou ik ben weer helemaal bij gelezen hoor!Klinkt heerlijk zo'n massage na een heftige dag. Xus

  • 12 Augustus 2010 - 13:50

    Carla:

    Nu ik een beetje in staat ben om te computeren (Na een lasek behandeling afgelopen vrijdag ;)) zal ik ook even reageren.
    Het is erg leuk om al je avonturen te lezen. Vind het nog steeds erg knap dat je dit allemaal in je eentje durft. Maar je vermaakt je prima. Ben benieuwd naar je volgende verhaal en natuurlijk de foto's!

    xxx Caat

  • 23 Augustus 2010 - 10:41

    Dorien:

    Haai Linda!

    Wat een verhalen zeg! Echt ongelooflijk, en prachtige foto's! Geniet er maar lekker van en ik kijk uit naar je volgende avonturen!

    Liefs Dorien

  • 30 September 2010 - 17:18

    Sofie:

    haha Oh my boeddha! XD dat heb ik nog nooit gehoord, hoe grappig die is! ik ben blij dat je die even met ons deelde haha

    enne

    jeeeeeejjjj je bent bij de tiger kingdom geweest!!!!!!!! ik heb het natuurlijk al gelezen maar wat vond je er van!!? :D zo supersupersuper bijzonder!!!

    aaaaah ik wordt ook helemaal hyper van jouw verhaal! haha

    ik ga naar je volgende spannende avontuur hihi

    p.s. zo'n ketting staat je goed ;) haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 2003
Totaal aantal bezoekers 116897

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: