Reisverlenging, reiswijziging en.... verliefd! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Reisverlenging, reiswijziging en.... verliefd! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Reisverlenging, reiswijziging en.... verliefd!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Augustus 2010 | Thailand, Pai

Oh my Bhuda! Wat een leuke en lieve reacties weer van jullie :-D Thanks ervoor maar...

Ja ja, spannende titel he?! ;-) Nieuwsgierig naar het woordje verliefd? Snap ik! Heeft ze dan toch een Loempia-bakker aan de haak geslagen? Of een backpacker uit Verweggistan? Haha, nee hoor... Zal jullie gerust stellen, mijn liefde is voor olifantjes!! :-D Heb ik jullie eventjes voor het lapje gehouden ;-)... Ga er zo meer over vertellen maar eerst over mijn reisverlenging.. Ik heb namelijk besloten mijn reis te verlengen naar 4 november! Dit omdat ik nog veel meer tijd nodig heb om al het moois te zien en tevens ga ik begin oktober hoogst waarschijnlijk mijn ouders opzoeken in Vietnam en een stukje met ze meereizen :-). Lijkt me echt superleuk! Tevens heb ik gister een vliegticket geboekt naar Java (Indonesie) voor 17 dagen. Half oktober vlieg ik vanuit Vietnam naar Jakarta en de 31e vanuit daar terug naar Bangkok. Nu heb ik me nog niet echt kunnen verdiepen in Indonesie, maar weet wel dat ik in het zuiden van Java surflessen kan nemen en dat lijkt me echt gaaf! Heeft iemand verder mss nog tips wat ik kan doen te Java? :-) Heb er (nog) geen lonely planet van!

Nou, dan nu over mijn olifantenliefde... 10 augustus heb ik het Elephant Nature Park bezocht, ofwel het park waar heel veel olifanten gered en ondergebracht zijn met alle ruimte en vrijheid. Gelukkig met best een leuke groep, Anique was namelijk niet mee. Eerst zijn we voorgesteld aan alle olifanten. Heel mooi om te zien hoe ze zo in de vrijheid en ruimte leven en met elkaar omgaan. Hierna hebben we een aantal olifanten en ook de 2 baby-olifantjes eten mogen geven. Was erg leuk ze te voederen! De kleine baby-chang (Chang is olifant in het Thais) at bijna mijn camera op toen ik m op de foto wilde zetten! haha. Was vast geen smakelijk hapje geweest :-). Echt wel heel schattig hoor, die baby's! Vandaar ook mijn oprechte gevoel van liefde ;-). Hierna zelf wat gaan eten; we kregen echt een heel uitgebreid buffet. Heb dus ook alle nieuws uitgeprobeerd en het was weer heerlijk! Na het buffet zijn we gaan badderen in de rivier met de changs. Echt heel erg leuk en bijzonder om zo tussen de olifanten in het water te staan badderen en ze te wassen. Het zijn echt zulke mooie en massieve dieren! Ben er maar een klein hoopje mens naast :-). Ook hebben we nog gekroeld met de baby's, echt schattig! Denk ook niet dat ik ooit nog in mijn leven zo dicht bij wilde olifantjes kom :-). Hierna nog mogen genieten door naar ze te kijken en te zien hoe ze als familie onder elkaar badderen en de baby-changs lekker spelen. Sommige olifanten hebben nog wel wonden van hun leven voordat ze gered zijn. Zo is er 1 blind doordat zn ogen zijn uitgestoken en is er 1 met een verbrijzelde poot door een landmijn in Burma :-(. Aan het eind v.d. dag kregen we ook nog een docu te zien waarop te zien was hoe het park is ontstaan, hoe de olifanten gered zijn en waarvan en tevens hoe ze mishandeld zijn. Echt gruwelijke beelden! :-( Oma (grote dierenvriend) kan maar beter niet horen over het misbruik! Wel erg mooi om te zien hoe goed ze er nu uit zien en hoe vrij ze zijn :-).

De dag voordat de chang-liefde me overviel, hebben Anique en ik ons gewaagd aan een jungleflight. Een flight op 1000 meter hoogte waarbij je aan een zip-line (kabelbaan) door de jungle vliegt van boom naar boom. Er waren 33 platformen dus we hebben vaak met onze uitrusting aan door de jungle mogen vliegen :-). De langste was 300m lang. Was gaaf zo door de jungle van boom naar boom te vliegen! Gelukkig werden we steeds goed vast gemaakt aan de kabel en begeleid door een leuk team. Soms lieten ze me goed heen en weer bouncen op de baan! Zo hoog in de bomen ook erg mooi uitizicht over de jungle. Tevens 4x naar beneden geabseiled vanuit hoge boomtoppen. Dat vond ik helemaal gaaf, want ging met een behoorlijk tempo! haha. In ieder geval dus goed de aap uitgehangen! :-)
Na de olifantendag even rustig dagje gehouden met Anique en hebben we een groot (westers) warenhuis bezocht. Wel even fijn hoor, even beetje terug in de Westerse wereld!

Nu inmiddels aanbeland in Pai. Anique ging de 2-daagse trekking doen, dus ben lekker paar daagjes naar een klein en heel noordelijk stadje gegaan met de lokale bus wat altijd weer een heel avontuur is :-). Lekker met zn allen opgestapeld en gepropt in de bus die sommige bergen toch echt maar net op wist te komen :-). Gisteren al gauw aan de praat geraakt met mijn Duitse buurvrouw Liz die ook alleen reist. Samen met haar een mountainbike gehuurd om de prachtige omgeving te verkennen. Nou, de afstand en vooral de bergen hadden we nogal onderschat! haha. Het was echt heel zwaar, maar toch hebben we het gered naar de grote waterval die we wilden zien. Het uitzicht is hier echt schitterend met de hoogteverschillen, groene bergen en rijstterrassen! We zagen het allebei niet echt zitten om de hele rit weer terug te fietsen, zou onmenselijk zijn ook. We zijn ook echt geen andere fietsers tegengekomen en werden steeds uitgelachen door de motorbikes die ons steeds inhaalden. Wij gewoon vrolijk teruglachen :-). Maar we besloten dus met fiets en al terug te gaan liften wat al vrij snel lukte want we mochten mee achter in de truck van 2 lieve Thaise kerels die ons in Pai hebben afgezet :-). Daar eerst een flinke rijstsoep gegeten voor de energie en toen zijn we de andere kant uit gegaan voor n waterval. Heel de heenweg berg op, maar het was anders. Wel weer super heavy maar we hebben vaak een break genomen om v/h schitterende uitzicht te genieten. De weg terug was geweldig; alleen maar berg af en dat ging soms behoorlijk hard! Echt heerlijk, voel je je echt heel vrij :-). Er is iig weer goed aan de conditie gewerkt ;-).

Wel vonden we het een goede idee vandaag lekker een scooter te huren om een mooie route te maken :-). Was ook echt heerlijk op de scooter! Heerlijk vrij, de wind door je haren en een prachtige omgeving, geur en ruimte. Kan het niet echt uitleggen hoe dat voelt ;-). Ook lekker om dit samen met iemand gedaan te hebben :-).

Nou, tot zover deze update ;-). Ga morgen vertrekken naar Chiang Rai waar ik Anique overmorgen weer meet en gaan we samen naar de Golden Traingle en de 17e met de slowboat naar Laos. Een prachtige tocht van 3 dagen over de mekong-river. Echt slow dus ;-). Tot dan weer!!

Dikke Kus!

  • 14 Augustus 2010 - 13:37

    Willemijn:

    Wat heb je toch weer bijzondere dingen gedaan! En ik begrijp dat je verliefd bent geworden op die olifantjes, als ik ze zo zie op de foto!
    Leuk ook dat het nu zeker is dat je nog met je ouders gaat meereizen!
    Veel plezier en geniet!
    xx Willemijn

  • 14 Augustus 2010 - 13:50

    Pa En Ma:

    Hoi Linda, "verliefd"
    nou het is weer fantastisch wat je allemaal weer gedaan en gezien hebt, geniet weer verder Liefs pa en ma xxx

  • 14 Augustus 2010 - 17:34

    Frederique:

    Hey Lin

    Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat je van mij een berichtje hebt gekregen. Wat heb je al verschrikkelijke veel gave dingen gedaan. Wat ziet het er mooi uit waar je tot nu geweest bent. Ik kan me helemaal voorstellen dat je nog helemaal niet naar huis wilt. Heel veel plezier de komende tijd!

    Liefs Frederique

  • 14 Augustus 2010 - 19:23

    Annie B.:

    Geweldig Linda, wat je allemaal meemaakt. Eerst de tijgers en nu de olifanten!! Welke dieren staan nog meer op je programma? En ook de kabelbaan, fietsen, motorbiken...
    Hoe weet je toch iedere keer weer die leuke dingen te vinden?
    Ben benieuwd naar het volgende verslag..


  • 14 Augustus 2010 - 22:16

    Daphne En Douwe:

    Hi,

    Wat een belevenissen weer allemaal. Goed hoor! Wij zijn een dik jaar geleden in Java en Bali geweest. Helemaal te gek! Je kan in Java met een trein (wel eerste klas boeken, lijkt dan net op een vliegtuig (qua eten enzo dan) anders zit je niet prettig)uren reizen. Je ziet dan echt een schitterend landschap en je komt langs dorpjes, etc etc. Dat is een te gekke ervaring! Tevens is het sowieso leuk om vanuit het westen (Jakarta ligt daar) naar het midden en oosten te gaan. Die trein is geloof ik vanuit het westen naar het midden. Het is nl heel apart dat die 3 (west, midden, oost) zo verschillend zijn qua bewoners! Tevens zit je daarna in het oosten (gescheiden door water) nog maar een klein stukje van Bali. Een geweldig eiland met wéér heel andere bevolking. Nou ja, je komt er wel. Groetjes en dikke x

  • 15 Augustus 2010 - 06:29

    Piet En Els:

    Hoi Linda, wat een schattige foto's van die olifanten.Gelukkig dat je geen hoogtevrees hebt zo kan je de mooie natuur eens anders bewonderen dan vanaf de grond.Een heel schittende bootreis staat nu voor de deur goede vaart en we zien weer uit naar je volgende verslag en foto's.groetjes Piet en els

  • 15 Augustus 2010 - 09:15

    Yoka:

    Jeetje Linda,

    Ze zeggen wel eens van een mug een olifant maken als iemand iets erg overdrijft, maar dat is in jou geval zeker niet het geval.
    Wat ontzettend leuk zeg met die olifanten!!!
    Je bent niet bang uitgevallen hoor, want het zijn toch joekels van beesten.
    Ook leuk dat je je reis hebt verlengt, da's alleen maar een teken dat je het erg naar je zin hebt, en het zal ook wel héél bijzonder worden als je je ouders in Viëtnam gaat ontmoeten.
    Veel plezier weer gewenst en alvast suc 6 met de surflessen op Java. ( Je kunt daar ook raften en duiken )

    P.s. Weet je nu al waar die mysterieuze 7 op je huid van kwam?

    De 7 is ook een gelukgetal hè, dus je bent gewoon een ontzettende pik die dit allemaal mee mag maken!!!

    Groetjes weer.


  • 15 Augustus 2010 - 11:56

    Janneke:

    Haai Linda!

    wat een gave foto's weer, en wat een leuk verhaal om te lezen. Kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent op baby-olifantjes!
    wat heb je weer bijzondere dingen gedaan!

    Veel plezier op met de boot-reis.

    Liefs Janneke

  • 15 Augustus 2010 - 12:27

    Sjaak:

    Ha Nel,
    weer gave foto's en verhalen!
    Dan zal ik mij inderdaad ook zo vrij als een vogel voelen, zo in de lucht aan een lijntje.
    Mijn pa zei dat in Indonesie het volgende gaaf is: de Bromo in Oost-Java (kraterrand), vis- en vleesmarkt in Jakarta, de hoge bergpas van Jakarta naar Jok-Jakarta met mooie theeplantages. Ik zal verder als mijn ma terug is van vakantie haar eens het foto-album vragen van Java. Pa zei op Bali mooie lijkverbrandingen, ahaha. :s

    XxX

  • 15 Augustus 2010 - 16:37

    An En Willem:

    Wat een prachtige foto's en wat een leuk verhaal jij met de chang en met baby chang, ook zo door de bomen zwieren, allemaal heel mooi.
    Ga zo door en veel geluk met chang.

  • 15 Augustus 2010 - 18:09

    Jack:

    hee linda wist nie dat je zo lang we blijft echt goed er zullen wel meer mensen zeggen dat je op java zeker langs de borobudur en mount bromo moet gaan moet natuurlijk niks maar is wel mooi vond indonesie ook heel mooi weet niet of het voor een meisje alleen verstandig is maar dat kan jij wel inschatten wat me in indonesie heel erg opviel was dat je heel makkelijk kan liften en dat ze je het liefst op de plaats van bestemming brengen geen olifantje mee brengen hee want da mag nie hoor he groetje jack

  • 16 Augustus 2010 - 06:14

    Ralph:

    Hee linda, staat je goed een olifant als vriend. zijn wel mooie foto's. ziet er allemaal heel vet uit.
    veel succes nog daar. groetjes van ons.

  • 16 Augustus 2010 - 09:43

    Marieke:

    Zo dat ziet er weer top uit. Leuk hoor met die olifanten!Xus

  • 16 Augustus 2010 - 10:09

    Nienke:

    Hey lin,

    so ik heb net ffkes de verslagen gelezen die ik nog niet had gelezen. En serieus!! Ik wou dak ze niet had gelezen haha ;) wat maak je toch weer supervette dingen mee. Leuk dat je nu eindelijk toffe mensen ben tegengekomen.
    Het is maar goed dat je zo gewend raakt aan de hevige regen, want hier komt het momenteel ook met bakken uit de hemel zetten haha ;)

    Tot je volgende reactie en nog veel plezier.

    xxx Nien

  • 16 Augustus 2010 - 12:20

    Lian:

    Hoi Linda,

    Jeetje wat een belevenissen maak je mee he.
    En brrrr wat eng tussen die olifanten,als je een mep van die slurf krijgt nou dan zie je vallende sterren denk.
    Maar wel leuk hoor omjou zo tussen hen te zien,mij niet gezien.
    En dat je je reis zou verlengen zat er dik in he,je wilt volgens mij nog zoveel doen.
    Gelijk heb je hoor meis en ook leuk dat je toch af en toe een reisgenoot tegenkomt met wie je dingen kunt ondernemen.
    O.a je ouders in oktober he,lijkt me wel fijn om elkaar weer effe te zien.
    Veel plezier verder en tot horens.

    Gr.Lian

  • 17 Augustus 2010 - 09:28

    Marloes:

    Hey nichie!!
    Ik ben gelukkig weer bij met het lezen!
    Wat heb je weer fantastische avonturen meegemaakt zeg!Ik wil geloven dat het landschap/de omgeving adembenemend mooi is en zeker veel Kodak momentjes waard is!:-)
    Dat olifantenbedeltje is toch niet voor niets geweest!Hihi..
    Ik ben blij dat het goed met je gaat en super dat je nog langer blijft om met je ouders nog mee te reizen!
    Alain en ik hebben ook een hele leuke vakantie gehad, voor ons ook al een mooi avontuur!;-)
    Gelukkig kan ik nu weer je verslagen direct lezen! Heel veel (reis)plezier en doe voorzichtig!!
    Dikke knuffel van je liefste nicht!:D;)

  • 17 Augustus 2010 - 22:33

    Femke:

    hey Lin!

    Wat heb je weer super leuke dingen meegemaakt zeg! Volgens mij heb jij daar helemaal je draai gevonden. Ook leuk dat je met leuke mensen al de dingen kan meemaken!

    OHH en die olifanten!:D Echt helemaal geweldig. Zulke dingen maak je maar 1 keer mee in je leven!

    Je heb trouwens groot gelijk dat je je reis verlengd;) Daar is het beter dan in NL haha! En ook gezellig dat je ouders komen!

    kusss femke

  • 18 Augustus 2010 - 07:19

    Madeleine:

    Hey Linda,

    't Ziet er echt allemaal prachtig uit! En wat leuk dat je verliefd bent geworden; voor dit olifantje zou ik ook meteen een zwak hebben:D!
    Ik hoorde ook dat je naar Indonesie gaat?!; mooi zeg!
    Geniet van je verdere avonturen!

    xx Mad

  • 18 Augustus 2010 - 08:51

    Maria:

    Lin! Wat een geweldig verhaal weer! Prachtige foto's en ik kan zien dat je enorm aan het genieten bent. Goed zo meid!

    Heel veel plezier op de boot en bij het verkennen van Indonesië :)

    xx Maria

  • 18 Augustus 2010 - 08:53

    Ria Huijsmans:

    Hoi wereldreizigster,

    Ook wij reageerden verbaasd,verliefd!!!!!!
    Je maakt wel wat mee hé,zo ver weg uit Berrege.
    Wat zijn we hier dan bekrompen,niet waar!
    Wat leuk dat je je ouders gaat ontmoeten.
    Geniet met volle teugen van deze reis.Dit nemen ze je nooit meer af.
    Tot horens, liefs Jos en Ria

  • 30 September 2010 - 17:27

    Sofie:

    wooow ik ben echt jaloers op jouw verhaal!!! ten eerste dat olifanten verhaal, ikke wille ooook!!!! dat is echt gaaf ey! en vooral omdat je weet dat deze olfiantjes gered zijn en het goed hebben!en hoe leuk is het om met ze te badderen en ze te wassen!! :O zag het pas nog op tv, ahhhhhhh zo leuk! snap wel dat het heftig is om te horen en zien wat er voorheen met die beestjes is gebeurt :( gelukkig dat je ze ziet in een goede staat en met lieve verzorgers.

    En jaaaaaaa jij bent gewoon echt even aap geweest! hoe vet is het om door de jungle te vliegen als een aap aan een liaan :O oh my goddddd (of buddha haha) dat is toch de droom van iedereen! wowwwwww kan er niet over uit, Lin je haalt echt ALLES uit je reis wat er maar uit te halen valt, SUPER VEEL RESPECT VOOR JE! Echt heel erg knap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 964
Totaal aantal bezoekers 116832

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: