No worries! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu No worries! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

No worries!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Juli 2012 | Australië, Brisbane

G'day!

Thanks voor alle leuke en lieve berichtjes, smsjes en appjes! Superleuk :-). Hier is alles prima, na 3 dagen in een party-oord (Byron Bay) te hebben gezeten, is het maar goed dat ik nu weer in de volgende plaats zit!
Ik kan niet anders zeggen dat ik me intens relaxed voel na Byron Bay en vooral na mijn trip naar het hippieplaatsje 'Nimbin'. Zo relaxed, dat ik moet oppassen dat mijn hart er niet mee stopt ;-).
Ik zal eens vertellen over afgelopen dagen..

Mijn verjaardag in Sydney was niet bepaald boeiend. Het heeft de hele dag pijpestelen geregend en ik heb dus niet zo veel gedaan. 's Avonds ben ik met de nachtbus naar het volgende stadje Byron Bay gegaan waar ik 12u later wederom in de stromende regen aankwam (deja vu naar Azië). Amper geslapen in de Greyhoundbus dus eerst heb ik een paar uurtjes lekker geslapen in mijn nieuwe hostel, waar ik de eerste was in mijn 8-dormroom. Om 14u werd mijn rust verstoord door mijn nieuwe roommates; een groep Aussies die overal wat rondsurfen (en dan uiteraard niet op het internet :-)). Ik heb mezelf uit bed en ben met hen richting strand gegaan. Het eerste, maar zeker niet het laatste, strand dat ik heb gezien in Aus!
Hup met z'n allen een busje in, past allemaal.. No worries! Om daar maar gelijk even op in te haken; elke Aussie zegt standaard 'no worries', echt zo grappig!! Een heerlijke mentaliteit die hier ook echt nageleefd wordt en waar ik vanaf dag 1 al door beïnvloed ben :-). Maar goed, samen met de Aussies rondgehangen rondom het strand en 's avonds met zijn allen gegeten, cocktails gedronken en karaoke (jawel, ook hier! ;-)) gedaan in het hostel. Heel veel meer keuze had ik ook niet, aangezien ik echt in een partyhostel zat. Heel vervelend kun je je voorstellen ;-).

De dag erna werd ik, lichtelijk gaar, om 10u opgehaald voor mijn trip naar Nimbin. Nou, werkelijk een hele ervaring :-). Alles in deze trip was in hippiestyle. De bus (zie foto) en de chauffeur waren geheel Bob Marley-achtig en ik vraag me nog steeds af of de chauffeur niet gewoon zo stoned als n garnaal was, net zoals alle inwoners van het minidorpje Nimbin! :-) Echt zo grappig om te zien! Samen met 2 andere Nederlandse meiden Esther en Anita (overigens de eerste Nederlanders die ik hier heb ontmoet!) heb ik het hippiedorpje verkend. Hier en daar werden ons marihuanacookies aangeboden door echte Bob Marleys ;-). Geweldig! Toch maar niet genomen.. We werden al een soort van stoned door de weedlucht die er hangt :-). Hierna zijn we verder gereden in het busje onder het genot van heerlijke reggaemuziek naar de middle of nowhere waar ik mijn eerste 'barbie' (BBQ) heb gehad. Superleuk en in een prachtige omgeving! Toen weer terug gereden naar Byron en enorm genoten v.d. intens relaxte sfeer en muziek in het busje :-). 's Avonds heb ik gezellig met Esther en Anita gegeten ergens in het centrum waarna we op stap zijn gegaan in een of andere vage tent waar je alleen op tafels kon dansen. Dus ja, wij zijn ook maar op de tafels beland :-).

SURFEN
Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en 's middags was het tijd voor de surftrip! Gelukkig was het zonnig en had ik een leuk groepje en surfinstructeur. Aangekomen op het strand, waren er veel springende dolfijnen te zien in de zee. Echt supergaaf om deze in het wild te zien zeg!! :-D
Na onze wetsuit aan te hebben getrokken en een uitgebreide warming-up te hebben gedaan, hebben we eerst geoefend op het droge. Vervolgens was het de kunst om hetzelfde te doen, maar dan in het water. Dit viel nog vies tegen! De golven zijn hier een stuk ruiger dan in Indonesie, waar ik eerder gesurft heb. Toch lukte het me na een paar mislukte pogingen om op de plank te komen en te blijven staan. Echt een héérlijk gevoel om mee te surfen op de golf! :-) Doordat het water behoorlijk wild is en de surfplank behoorlijk groot en zwaar (een lichtgewicht board had geen overbodige luxe geweest voor een lichtgewicht meisje :-)), was ik na 20 minuten al doodmoe! Na een break ben ik nog een aantal keer het water ingegaan maar toen ik merkte dat mijn surfplank meer op mij lag en botste dan ik op de plank, vond ik het weer mooi geweest! Toen lekker genoten v.d. Australische surfdudes die allerlei kunsten maken op hun plank en de hoge golven, supergaaf! :-) Helaas heb ik geen foto's van het surfen :-(. 's Avonds heb ik toch nog een klein feestje meegepakt in het hostel, om vervolgens de volgende ochtend met intens veel spierpijn op te staan en de bus te halen richting Brisbane waar ik nu ben :-).

In Brisbane heb ik nog niet zo heel veel plannen, ik kijk wel hoe de dag loopt :-). In ieder geval ben ik ff klaar met partyen! Dat zal ook wel moeten want anders vrees ik dat ik me de laatste weken alleen nog maar een droge boterhammenmenu kan permitteren..

Ik merk dat de tijd vliegt! Ik ben alweer ruim een week weg en de dagen vliegen om. Ik ben dan ook al wel actief geweest en tevens komt het doordat ik constant onder de mensen ben en al dat geklets kost ook veel tijd :-). Ook het geklets met de Aussies. Ik vind het echt superaardige en relaxte mensen. Ze maken zich nergens druk om, zijn heel enthousiast en vrolijk en maken altijd een praatje met je. Heel leuk! :-)

Hoe is het in het kikkerlandje inmiddels? En het zoomertoernooi? Jammer dat het nog steeds niet echt zomer is! :-( Maar dat gaat vast nog wel goed komen! No worries! ;-)

Xxx

  • 09 Juli 2012 - 10:26

    Milou:

    Tip voor Brisbane: shoppen! Ik heb daar destijds echt veel te veel gekocht. Er is ook nog een uitkijkpunt waar je naar toe kan. In de parken aan de rivier kan je lekker genieten van de zon. En vlakbij liggen een aantal pretparken. Ik ben toen naar het waterpark geweest. Leuk, maar als je er maar een paar weken bent kan je je tijd beter anders besteden. Hoe lang blijf je in Brisbane?

  • 09 Juli 2012 - 10:30

    Linda Buuron:

    Ik blijf er maar anderhalve dag en morgen gaat het regenen :-(. Ik denk dat ik richting the Southbank ga morgen en de stad een beetje ga verkennen :-). Is de Southbank de moeite waard?!

  • 09 Juli 2012 - 11:31

    Nel:

    Hee Linda,

    Wat een groot verschil van mensen in Azie al die locals achter je kont aan en hier gezellige relaxte lui lekker ontspannen .In zee bij Brisbane ligt ook dat beroemde koraalrif oord kan nu even niet op de naam komen, maar dat moet ook zoooooo mooi zijn heb er foto,s gezien van mijn vriendin. ook zeker de moeite waard om daar naar toe te gaan. Verder hebben Jos en ik morgen 2 weken vakantie en gaan naar ons chalet aan het Veerse Meer,boot blijft liggen waartie ligt het waait en herfstachtig weer, dus heeeeeeeelllll veel boeken mee en we zien wel. Gaan nog in september naar Kreta dus niet te veel zeuren toch. Nou Linda, jij zit in de winter en wij in de herfst hihi . ZXie weer uit naar je volgende reisverslag bedankt eee en neem het er van Lieve groeten van Jos en Nel

  • 09 Juli 2012 - 11:59

    Ma:

    Hoi Linda,
    weer een leuk verslag, ik dacht eigenlijk dat jou "no worries" gehalte toch al wel hoog was. Hopelijk wordt het weer beter en kun je mss nog naar de koraalrif die Nel beschrijft? Hier is het weer hopeloos, het toernooi verloopt goed tussen de buien door. Als je inderdaad naar zoveel party's gaat helpt er geen creditcard meer aan, maar wel heel leuk bij de hippies. Wij gaan er ook maar een leuke week van maken bij het Zoomertoernooi, tennissen hapje drankje dansje je weet het wel. We mailen weer.

    liefs pa en ma
    xxx

  • 09 Juli 2012 - 12:01

    Sjaak:

    Hey,
    wat een avonturen weer! En hadden ze daar geen 'eye of the tiger' bij karaoke? ;)

    XxX

  • 09 Juli 2012 - 12:14

    Piet En Els:

    Een dikke proficiat met je vierentwintigste verjaardag. We genieten van je mooie reisverslagen en zeker ook van de leuke foto's.Heel fijne weken en warme groetjes uit een herfstachtig Kikkerlandje.

  • 09 Juli 2012 - 15:07

    Annie B. :

    Hi Linda,
    Heel leuk om je reisverhalen weer te lezen en vooral omdat wij ook in HongKong en Australië zijn geweest. Alleen niet op die plaatsen waar jij zo mooi over schrijft. Moeten we toch een keer terug, want de hippie-tijd past wel meer bij ónze leeftijd, hè!

    Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken en of we veel van je reis zullen herkennen.

    Veel plezier..
    Annie (je weet wel..die oud ehhhh.. ex-collega van je moeder!!)

  • 09 Juli 2012 - 21:21

    Liesbeth:

    Hey Linda,
    ziet er supercool uit!!!
    groetjes

  • 10 Juli 2012 - 07:09

    Yoka:

    Hoi Linda,

    Jeetje leuke foto's zeg die Bob Marley lijkt net echt :)

    Ik snap nog steeds niet dat jij niet verder gaat met reisverhalen schrijven hoor, want als je die van jou leest zou je zo een reisje die kant op willen boeken!

    Het weer hier is 3x niks, maar op t.v. legde ze uit dat het eigenlijk maar 7% van de dag regent, dus als je het zo bekijkt dan is het 93 % droog, maar ja of je daar nu zo blij mee moet zijn, alles blijft nat en vochtig buiten, niks aan ):

    Nou weer heel veel plezier gewenst verder want voor je het weet ben je alweer op de helft van je mooie reis, en don't worry ............. be happy hé !!!

    Groetjes uit het KrabbeNAT :)


  • 10 Juli 2012 - 08:13

    Christel:

    Hey Lin,

    jij bent hier straks niet meer vooruit te branden! Ik heb nu al zin in je confrontatie met Micha drukdrukdruk versus noworries hahahahahahahahaha!

    Veel plezier nog daar en .....noworries :-) :-) :-)

  • 10 Juli 2012 - 18:00

    Ilana:

    Hee lin! Wat gaaf ook die dolfijnen! Zo leuk en goed om te horen dat je zoveel mensen tegenkomt! Al die avonturen! Zo zit ik bij de psychiatrische patientjes op Vrederust hihi! Maar die verhalen van jou maken al veel goed:)

    Liefs Laan

  • 10 Juli 2012 - 19:50

    Judith:

    Top verslag weer... en die no worries style hoort helemaal bij jou!!
    De foto's zijn ook al top.. maar ben benieuwd naar de eerste zonnige foto's!

    En zes weken is zo voorbij maar No Worries, je hebt altijd de foto's nog en je geheugen!

    x

  • 12 Juli 2012 - 13:08

    Dorinie:

    Hee Linnie!

    Wat een gaaf verslag weer!
    Klinkt goed die relaxte sfeer, mag je wel terugnemen hierheen;)
    Heb je het moclied al geintroduceerd daar tijdens de partys?
    Geniet er lekker van en kijk uit naar je volgende verslaggie! (je hebt vast alweer enorm veel meegemaakt!)

    Liefs Dorinie

  • 14 Juli 2012 - 11:10

    Roy Brown:

    Hoi lindaeindelijk je site gevonden we horen uiteraard wel e.e.a van je moeder maar dit is veel leuker om te lezen, geniet er mar van het is hier rot weer dus hangen we meer in het clubhuis dan buiten veel plzier Liesbeth en Roy

  • 14 Juli 2012 - 13:04

    Daphne En Douwe:

    Ha weer genoten van je reisverslag. Het blijft leuk om een heel klein beetje mee te kunnen reizen! Veel plezier en: no worries!

  • 15 Juli 2012 - 07:44

    Helene & Mark:

    Hoi Linda,

    Wat een super ervaring en een leuk reisverslag! Via je pa en ma hoorden we van je trip!
    Geniet ervan en we blijven je volgen.
    Helene & Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 116891

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: