Avontuurlijk Hongkong & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Avontuurlijk Hongkong & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Avontuurlijk Hongkong & Sydney

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juli 2012 | Australië, Sydney

Good day lieve allemaal!
Hier eindelijk mijn eerste verslag van de eerste dagen! Ik moet er weer even aan wennen om een verslag te schrijven en om deze ook nog een beetje boeiend te houden :-).

Laat ik beginnen bij het begin.. Afgelopen zaterdag vertrokken vanaf Schiphol wat al een heel avontuur op zich was ;-). De vlucht naar Hong Kong was prima, heb me 12u lang kunnen vermaken met films, lezen, eten en kletsen. Aangekomen te Hong Kong, waar ik 14u te besteden had, ben ik op de bonnefooi de eerste de beste bus ingestapt. Genietend v.d. prachtige stad met hoge gebouwen omringd door bergen en helder water, vond ik het na 3 kwartier weer genoeg bus en ben ik op de bonnefooi weer uitgestapt. Glad niet weten waar ik was en ook glad niks te beleven op mijn uitstappunt. Toen toch maar mijn Lonely Planet en kaart erbij gepakt. Na een hoop gedraai en gekantel v.d. kaart en mezelf, begreep ik ineens waar ik was. Ben het kaartlezen gelukkig nog niet verleerd :-). Heel erg blij was ik met het feit dat er niet meteen mensen op me af komen stormen wanneer ik in mijn kaart of LP neus. Hieraan merk ik dat Hong Kong een heel stuk verder is in vergelijking met Zuid-Oost Azië. Minder blij was ik met het feit dat de Aziaten toch zo intens ranzig smakken tijdens het eten! Echt ongelofelijk! Buiten dat heb ik er ontzettend van genoten om weer even terug in Azië te zijn geweest. Herinneringen kwamen zkr weer boven: het chaotische verkeer, overal etende mensen op de grond, de vriendelijkheid, de geuren en toch ook hun lengte :-). Ik besloot nl met de metro richting de haven te gaan en ja, ik voelde me net een reus in de metro! Och wat zijn die mensjes toch klein! Ik moet zelfs bijna bukken om uit te stappen haha. Aangekomen bij de haven heb ik de ferry genomen naar de overkant en heb ik genoten vh prachtige uitzicht onderweg. Aangekomen aan de overkant, wederom glad niet weten waar ik was en dus maar weer op de bonnefooi gaan lopen. Ik zag een groot park en daar ben ik heerlijk met mijn vermoeide voetjes neergestreken op een bank. Het was een prachtig, groen park waar veel mensen hangen, eten en genieten. Net het Vondelpark maar dan op z'n chinees :-). Het was een heerlijk momentje op de bank; genietend v.d. natuur, geluiden, geuren en vooral de relaxte, vrolijke mensen in de grote stad.De glimlach van Azië was weer even terug op mijn netvlies :-). Vervolgens heb ik hier heerlijk languit (als een soort van zwerver) op het bankje een tukkie gedaan. Ik geloof dat dit weer een soort van attractie was voor de locals..

Ik moet dan ook wel toegeven dat ik het wel fijn vind in de westerse wereld te zijn nu. Na wederom een prima, maar lange vlucht kwam ik maandagmorgen aan in Sydney. Hier een busje genomen naar mijn hostel waar ik slaap in een 6-persoonskamer. Ik heb superleuke roommates! Iedereen is relaxed en aardig. Na een beetje geouwehoer op m'n kamer, ben ik vervolgens tot 18u als 'n blok in slaap gevallen! Vervolgens met een paar roommates naar de supermarkt gegaan en vroeg weer in slaap gevallen wat als resultaat gaf dat ik om 4u klaarwakker was. Hoezo verstoord ritme?! Slapen op een dorm is wel weer ff wennen.. Sowieso in een hostel.. Zo kwamen er rond 5u een stel dronken Engelsen op onze gang die een potje gingen bowlen met sinaasappels. Een hoop kabaal natuurlijk en een hoop sinaasappels die tegen onze deur kletterden die mogelijk diende als kegel. Maar moet zeggen dat ik dat ook best wel weer ergens kan waarderen :-).

Dinsdag ben ik wat actiever geweest. Ik heb de stad verkend d.m.v. een leuke en gezellige, uitgebreide stadstour. Een mooie, schone en moderne stad. Eigenlijk heel westers. Ook heb ik een aantal dingen geregeld waaronder een Australische simkaart, mijn nr is +61451081469 . Hiernaast heb ik een groot pakket met tours en de Greyhound buspas gekocht en ben ik nu dus heel veel prachtige trips in het vooruitzicht rijker, en héél veel dollar armer! Want my god, wat is dit land verrekte duur zeg!! Als voorbeeld: ik heb dinsdag gekookt in het hostel; een simpele pasta met groentes en vlees en een brood en pot jam erbij voor slechts 16 dollar (14euro). Hmm.. Volgens mij kon ik daar in Azië onderhand een week van uit eten ;-). Maar goed, ik ben hier tenslotte om zoveel mogelijk te zien, te doen en te proeven dus heb dan ook alle tours geboekt die ik wil doen.

Verder gaat het goed! De Aussies zijn superaardig, behulpzaam en er zijn genoeg andere backpackers! Erg gezellig dus en ik moet erg mijn best doen om alleen te zijn. Een goed teken dus, maar af en toe is het ook wel heerlijk om ff alleen te zijn of alleen iets te ondernemen om er weer ff bij stil te staan dat ik weer een prachtige reis maak en geweldige dingen zie en doe en ga zien en doen!

Gisteren heb ik een tour naar de Blue mountains gedaan en 's avonds met Rob (studeert in Sydney) een drankje gedaan alvast op mijn verjaardag :-). Superleuk en ook ff lekker om in het Nederlands te ouwehoeren wat ik hier nog niet heb kunnen doen. Engels gaat prima hoor, maar soms is het gewoon lastig om de juiste woorden te vinden voor bv een grapje of leuk verhaal. Ook heb ik gisteren een verjaardagspakketje ontvangen in mijn hostel van Nina! Echt superleuk en Nien, ik zal ermee proosten ;-). Vanavond vertrek ik naar het volgende plaatsje Byron Bay, waar ik o.a. een surfcourse heb geboekt. Kijken of ik nog een beetje overeind kom op die plank :-).

Maar goed, voor nu ff genoeg.. Hoe staat het in Holland? Zijn daar nog spannende dingen gebeurd? En is het al zomer??

Xxx vanuit het winterse Sydney!!

  • 05 Juli 2012 - 06:42

    Nel:

    Goeiemorgen Linda.

    Dit verslag gelezen en ik moet zeggen een leuk begin van de dag met een kop koffie naast me .Je hebt weer prachtige foto,s en wat vind ik dit toch knap van je om in je uppie te reizen,schitterend. Hier het hollandse klimaat plakkerig benouwd maar dat is bekend. Je zit daar in de winter hoe warm is het daar??? hihi Nou lieve Linda alvast een gezellige verjaardag en daar proosten we op

    Lieve groetjes van ons Jos en Nel xxx

    Kijk al weer uit naar het volgende verslag dank je wel he

  • 05 Juli 2012 - 07:49

    Pa En Ma:

    Hoi lieverd, van harte gefeliciteerd, en wat leuk van Nina. Wat een leuk verslag je bent het nog niet verleerd om boeiend te schrijven. En wat een mooie foto's je hebt vast een goed toestel bij.
    Het is net wat Nel schrijft het weer is hier echt waardeloos, 14 graden lijkt mij heerlijk!!
    Hopelijk is het gelukt met de kaart?? Nog een gezellige verjaardag en wij proosten vanavond erop, dan lig jij al lekker op een oor. Veel reisplezier weer, en tot het volgend contact.

    Liefs pa en ma
    xxx

  • 05 Juli 2012 - 08:04

    Christel:

    Hey Lin,

    allereerst van harte gefeliciteerd vandaag (het is hier nu al donderdag, weet niet of dat bij jou ook zo is??)! Dikke zoenen erbij en een proost op een mooie reis, gezonde en veilige terugkomst én een mooi nieuw levensjaar vol nieuwe avonturen ;-)

    Wat heb je al veel meegemaakt! Super! Leuk om mee te mogen lezen (en dus een beetje meereizen :-) ook).

    Heel veel plezier daar nog en wij houden het hier wel 'cool' voor je (met hier en daar een onweersbuitje ;-)
    Dikke kus en lots of fun!
    Christel

  • 05 Juli 2012 - 10:24

    Marieke Franken:

    Het ziet er weer goed uit en klinkt heerlijk. Geniet er lekker van meid, dan lees ik je verslagen!

  • 05 Juli 2012 - 10:46

    Yoka:

    Hoi Linda,

    Mooi verslag, en leuk dat je weer een hoop gezellige mensen leert kennen.
    Wat een drukte zeg in Hong Kong, maar wel opvallend schoon daar zeg.
    Grappige foto's heb je gemaakt, net echt :)
    Suc6 op de surfplank, En een mooie reis verder gewenst.

    Cheers op je verjaardag nog vandaag, al is het bij jou nu al heel wat uurtjes verder dan hier.

    Doei, Yoka


  • 05 Juli 2012 - 10:55

    Nina:

    Hey Lin,

    Was super leuk om je even te spreken net!! Toch apart om je aan de andere kant van het land aan de telefoon te hebben ;) En ben zo blij dat mn pakketje is aangekomen!
    Leuk verslag en leuke foto's, ben benieuwd naar je volgende!
    Goede reis vanavond en tot snel weer aan de telefoon!
    xxx

  • 05 Juli 2012 - 11:09

    Hey Stoer Nichtje :

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Super om dat in Autralie te vieren. Wij nemen er vanavond wel een paar op je gezondheid en op weer een geweldige reis!
    Prachtige foto's en weer een duidelijk verslag! Je gaat zeker weer veel zien, doen en beleven. Wij blijven je volgen !!

    Liefs aunt Nannie

  • 05 Juli 2012 - 11:30

    Milou:

    Leuk om te lezen. Een brok van herkenning voor mij, heb nu een beetje heimwee... Ik vond de Blue Mountains ook erg mooi. Byron Bay is een erg relaxed plaatsje, ben benieuwd hoe het surfen gaat!

    Wel grappig om te lezen dat je alles zo duur vindt. Ik vond het juist super goedkoop, maar ja, ik vergelijk het met NL en jij met je andere reizen, dat scheelt vast. En het is er de afgelopen 7 jaar vast ook duurder geworden ;-).

    Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de nieuwe verhalen.

  • 05 Juli 2012 - 12:03

    Liesbeth:

    Hey Linda,
    allereerst van harte proficiat met je 24ste verjaardag!!!
    We hebben vanochtend al op je getoast op de grote markt.
    Heerlijk genoten van je mooie verslag en foto's!
    Genietse verder, xxx Liesbeth & Ger

  • 05 Juli 2012 - 13:32

    Ilana:

    Hee Lin,

    Weer een geweldig verslag! Super.
    En natuurlijk nogmaals proficiat!!
    Ik kijk weer uit naar je volgende avonturen!
    Geniet ervan lin.

    Liefs Ilaan

  • 05 Juli 2012 - 18:30

    Toos:

    Gefeliciteerd Linda met je verjaardag al ben ik te laat zie ik nu! En wat leuk dat Nina der kadootje op je verjaardag aangekomen is!
    Ik lees met veel plezier over je belevenissen, veel komt me bekend. Ik krijg acuut weer heimwee naar Sydney als ik je foto's zie!
    Geniet van alle leuke tours die je nog gaat maken. groetjes Toos

  • 06 Juli 2012 - 10:40

    Paul:

    Leuk om te lezen hoe het gaat daar, kijk nu al uit naar je volgende verslag :)
    Heb je al kunnen surfen ondertussen? Heb gisteren trouwens nog een lekker wijntje gedronken op je verjaardag hoor, Proost!

    Veel plezier verder en tot de volgende!

    xx

  • 06 Juli 2012 - 14:58

    Marloes:

    Hey nichie

    Wat een geweldig verslag alweer!! Ook jij kan het altijd weer mooi omschrijven! :-) Het is net of ik het zelf beleef! Fijn dat je al zo snel zoveel leuke, lieve mensen hebt ontmoet! Tijd voor jezelf ga je zeker krijgen, lekker met de muziek in je oren genieten en heerlijk wegdromen! :D Ook al hele leuke en mooie foto's zeg! Ik kijk uit naar je volgend verslag!!

    Liefs en een dikke kus,
    Marloes

  • 07 Juli 2012 - 07:50

    Ria Huijsmans:

    Hallo Linda,

    Op de allereerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo ver van huis en dan ook nog jarig zijn, te gek hoor!

    Super, om weer wat van je te horen.
    Hoop dat deze 5 weken niet te snel voor je gaan, want je bent n.l anders gewend hé ?
    Foto's zijn prachtig, maar wat een wereldstad en dan die gigantische hoge gebouwen.
    Jij voelde je een reusvrouwtje zei je, maar als ik de foto v.d. city zie, dan moet je jezelf toch wel heel klein voelen, denk ik dan.

    Ook de foto in het Kowloon park me de flamingo's vind ik prachtig.
    Wat een indrukken allemaal.

    Linda, het surfen wat je gaat doen, ben je vast niet verleerd hoor.

    Blijf lekker genieten, erg leuk om je reisverslag weer mee te mogen maken, (snuif ik er toch wat van op) en ik kijk nu al uit naar het volgende verslag...............

    Veel liefs,
    Nogmaals een fijne tijd gewenst van Jos en Ria.

  • 07 Juli 2012 - 11:15

    Sjaak:

    Haha, ik zie je al helemaal liggen slapen op die bank. Ik merk al weer dat je draai wel gaat vinden. Veul leut en tot het volgende verslag!

    XxX

  • 07 Juli 2012 - 22:06

    Daphne:

    Ha die Linda,

    Je bent en blijft een wereldburger/reiziger! Leuk om je verslag te lezen. Wat een heerlijke dingen doe je en maak je mee. Nog van harte met je verjaardag en ik hoop voor je dat je dit blijft doen tot je het grootste gedeelte van deze wereld gezien hebt. Ach en in Nederland verandert er niet veel, niet qua mensen en niet qua weer!
    groetjes Douwe en Daphne

  • 17 Juli 2012 - 12:15

    Serrie:

    Vriendinnetje! wat een smakelijk verhaal weer ga gelijk door naar de volgende! heb wat in te halen na mijn vakantie ;)

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 116883

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: