Nieuw avontuur in Azië! - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur in Azië! - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur in Azië!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Juni 2013 | Nederland, Bergen op Zoom

Lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuw Aziatisch avontuur! Vanavond vertrek ik namelijk richting Azië.
De laatste dagen voor mijn reis, waren behoorlijk chaotisch en hectisch vanwege het verhuizen van al mijn spullen. Gisteren kreeg ik eindelijk het goede nieuws te horen dat mijn koopcontract rond is!!! Een heel mooi vooruitzicht voor als ik terug ben, maar het eerste wat je doet als je een huisje gekocht hebt, is natuurlijk 6 weken op reis gaan :-).

Ook dit keer wil ik weer zoveel mogelijk zien en doen en staan er weer fantastische avonturen op het programma! Vanavond vlieg ik om 21.00 in een streep naar Kuala Lumpur en vanaf daar vlieg ik meteen verder naar Kuching, wat in Borneo ligt. Nina (een vriendin) is daar al en met haar zal ik dan ook gezellig 2 weken Borneo met zijn Orang Oetangs en prachtige regenwouden gaan ontdekken! Vrijdag gaan we naar het Rainforest Music Festival dus ik mag gelijk weer gaan feesten :-).

Op 12 juli vlieg ik terug naar Kuala Lumpur en vanaf daar vlieg ik naar Makassar, dit is de grootste stad in Sulawesi. Hier ga ik een paar weken samen reize met Pascal en Marc die tegelijkertijd met mij aankomen! Ook hier dus weer gezellige en ook prachtige dagen voor de boeg! We gaan hier onder andere naar de Togian Islands en snorkelen/duiken op de Bunaken, één van de mooiste duik/snorkelplekken van de wereld.

Na dit avontuur is het tijd om mijn laatste weekjes met mezelf door te brengen en de mensen die maar weer mag ontmoeten :-). Mijn plan is om van Sulawesi (voor de verandering) naar Kuala Lumpur te vliegen en in Maleisië nog een paar prachtige natuurparken te bezoeken. Tot slot breng ik mijn laatste paar dagen door in het moderne Singapore (hopen dat de smog dan geheel weg is) en vlieg ik via Parijs terug naar Amsterdam.

Ik hoop en denk dat ik wederom een heel mooi avontuur ga beleven. Spannend is het ook dit keer weer en vooral omdat Borneo en Sulawesi een heel stuk minder toeristisch zijn en veel minder toegankelijk om te backpacken maar dit vind ik juist een uitdaging :-).

Af en toe zal ik tijdens het reizen in mijn hoofd vast wel bezig zijn met de inrichting van mijn nieuwe huis ;-), maar ik heb er superveel zin in! Hopelijk gaan jullie mijn reisavonturen weer lezen en ik ga mijn best doen om er zoveel mogelijk mooie foto's op te zetten!

  • 26 Juni 2013 - 14:48

    Nina:

    Zal weer een mooie reis worden Lin!! Goeie vlucht en tot morgen :D! Xxx

  • 26 Juni 2013 - 15:53

    Liesbeth:

    Ik kijk vol verwachting uit naar de eerste foto's met verslagen!

  • 26 Juni 2013 - 16:16

    Annie B.:

    Hartstikke leuk, Linda!! Weer een prachtige reis voor de boeg. Wie weet welke originele ideeën je op doet om je nieuwe huis in te richten. Ik zal je zeker gaan volgen, enne .... doe de groeten aan je ma en pa. Oké?!

  • 26 Juni 2013 - 16:20

    Anne:

    Jaaaaaaa, ik kijk uit naar je verhalen!!! Misschien een paar bamboestokken meenemen voor de inrichting van je huisje........Veel plezier!

  • 26 Juni 2013 - 16:32

    Serap:

    Dotje! Pas goed op jezelf en geniet!! Kan niet wachten om nog meer verhalen te lezen de komende tijd. Dikke kus!

  • 26 Juni 2013 - 19:52

    Lian:

    Lindaaaaaa lieve schat geniet er weer van en ik kijk uit naar al je mooie verhalen! Xxx

  • 27 Juni 2013 - 11:10

    Yoka:

    Een mooie en gezellige reis weer gewenst en proficiat met je eigen stekkie.
    Geniet er maar van hoor !!!
    Je komt vast ook leuke spullen tegen voor in je eigen huisje ;-)

  • 27 Juni 2013 - 11:52

    Huub En Jenny:

    Hoi Linda ondanks dat de start van je vakantie niet helemaal goed was (ik hoorde van je moeder net het overboekingsverhaal) wensen we je een hele fijne vakantie toe!

  • 28 Juni 2013 - 15:42

    Willem En An:

    Een fantastische reis toegewenst, we wachten op je verslag met de prachtige foto's

  • 29 Juni 2013 - 10:50

    Piet En Els Hanssen:

    Dag Linda, Fijn dat we weer mee mogen genieten van je mooie reisverslagen en zeer zeker ook van de foto's.Heel mooie weken gewenst.

    Groetjes Piet en Els

  • 29 Juni 2013 - 11:03

    Sjaakie!:

    Ik heb er weer zin in! Goed voorproefje. ;) XxX

  • 30 Juni 2013 - 10:37

    Ria Huijsmans:

    Hoi Linda,

    Wat een drukte vooraf.
    Ga nu maar lekker genieten en ik verheug me nu al weer op die mooie foto,s en super verslag van je.

    Fijne tijd.
    lieve groetjes, jos en ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 116881

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: