Actief in Borneo!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu Actief in Borneo!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Linda Buuron - WaarBenJij.nu

Actief in Borneo!!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Juni 2013 | Maleisië, Kuching

Helaaaa,

Hier een berichtje vanuit het geweldige Borneo! Alles gaat goed hier, het is weer enorm genieten en in een paar dagen tijd heb ik alweer ontzettend veel indrukken opgedaan.
Allereerst was het op Schiphol nog behoorlijk spannend. Bij het inchecken bleek het vliegtuig overboekt te zijn en bleek ik de pech te hebben geen stoel te hebben. Foutje v.d. KLM... Ik stond als laatste op de wachtlijst en had niet veel kans mee te kunnen. Vol spanning moeten wachten maar gelukkig mocht ik toch mee!!! Prima vlucht naar Kuala Lumpur gehad en daar aangekomen had ik nog een paar uur voor mn vlucht naar Borneo dus ik deed op m'n gemakje totdat ik er achter kwam dat mijn vlucht glad niet vanaf dit vliegveld vertrok!
In lichte paniek ben ik als een malle alles gaan uitzoeken waarbij ik met m'n tas op m'n rug trap op, trap af, af en aan vloog, het pinnen maar niet lukte, ik nog harder ging rennen, de zweetdruppels van m'n lijf gutsten maar uiteindelijk in de juiste bus naar het juiste vliegveld zat en eigenlijk nog best op tijd was :-). Toen nog een korte vlucht naar Borneo waar Nina me op het vliegveld stond op te wachten, zo geweldig! :-D Het was pikdonker in Kuching omdat alle stroom was uitgevallen, hoort erbij natuurlijk :-).

De dag erna stond meteen het Rainforest World Music Festival op het programma. Het was echt bloedheet! Dat was deze kaaskop niet meer gewend! 's Middags hebben we op het festival een aantal Afrikaanse en Australische optredens gezien, echt genieten. Het festival lag echt prachtig tussen de groene bomen en bergen. Na de middagoptredens zijn we gaan relaxen op het aanliggende strand en hebben we genoten vd zonsondergang met op de achtergrond een klap onweer uit het regenwoud. Absoluut genieten! Hierna heerlijk Aziatisch gegeten. De kruiden, sausjes, vers fruit en verse groentes heb ik toch wel enorm gemist! Het liefst wil ik heel de dag eten en nieuwe dingen proeven :-). Dat lukt ook makkelijk aangezien en gerecht gemiddeld 1 tot 2 euro kost. 's Avonds hebben we weer genoten vd verschillende soorten muziek, artiesten en dansende hippies op het festival. De dag erna hebben we het rustig aan gedaan. We hebben veel lekkere verse gerechten en sapjes genomen en hebben rondgelopen in Kuching. De mensen zijn echt super! Heel lief, oprecht, relaxed, behulpzaam en goedlachs! We moesten een eind lopen naar de weekendmarket en ondertussen werden we verrast door een fikse onweersbui. We mochten schuilen in een heel luxe hotel en we mochten er zelfs paraplu's lenen. Superlief! Op de weekendmarket was het weer genieten, en de locals van ons want we waren er net een attractie :-). Pas geslachte dieren en vissen bepaalden er vooral de geur maar gelukkig waren er ook veel fruit, groentes en kruiden te bewonderen. We hebben daar weer heerlijk gegeten en inmiddels was het donker geworden. De taxi's probeerden ons erg af te zetten en gedroegen zich belachelijk dus besloten we te gaan liften (is hier vrij normaal). Uiteraard gingen we niet met de eerste de beste mee maar hebben we het goed uitgezocht ;-). Echt superlieve mensen brachten ons naar het luxe hotel zodat we de plu's konden teruggeven.

Vandaag zijn we naar het Bako National Park geweest. Het was weer bloedje heet en onvoorbereid dat we waren, hebben we een redelijk pittige trail door de jungle gelopen op onze slippers. We werden natuurlijk voor gek verklaard, maar hebben het lekker wel gehaald :-). De tocht was echt prachtig! We hebben een paar apen zien slingeren in de boomtoppen en er zat een aap op het strand waar de trail op uit kwam. Echt zo prachtig! We hebben lekker gezwommen in het warme water daar. Toch een afkoeling want het zweet op onze lijven waren net watervallen. We moesten het water uitrennen want het aapje had het gemund op onze spullen. Gelukkig waren we net op tijd haha!
Toen de pittige tocht weer terug waar we heerlijk gegeten hebben en genoten hebben van het schitterende uitzicht, de fantastische junglegeluiden, de heerlijke natuurgeur en de everzwijnen die op en rondom het strand lopen ;-). Nu zit ik lekker dit verhaaltje te typen en komt het met bakken uit de lucht! Elke dag regent het hier wel ff snoei en snoeihard en een paar klappen onweer zijn ook niet vreemd. Ook al kon ik me deze regenbuien nog goed herinneren van 4 maanden Azie, toch blijf ik me verbazen over de hoeveelheid regen er in korte tijd uit de lucht komt knallen!

Ik geniet tot nu toe echt al heel erg v.d. lieve, oprechte mensen, de natuurgeuren, het fantastische eten, de natuur en het klimaat. Ik ben blij dat ik nog veel weken voor de boeg heb om nog te genieten van het Azie-sprookje. Over het klimaat gesproken; hoe staat het er in Nederland voor met het klimaat???

Veel liefs uit Borneo van Linda en Nina

Ps: inmiddels met fotootjes erbij voor meer inlevingsvermogen :-)

  • 30 Juni 2013 - 13:25

    Marloes:

    Lieve Linda en Nina,

    Wow!!...Wat hebben jullie weer weer een geweldig mooi reisverslag getypt!
    en wat een belevenissen alweer tot nu toe!:-) Zoveel mooie indrukken opgedaan in zo'n korte tijd.
    Wat leuk van de apen , bizar van de velen regendruppels en mooi dat de mensen zo vriendelijk & puur zijn! Ik ben trots dat jullie op slippers de tocht hebben gelopen! Bikkels!
    Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag! Geniet ervan. Hier is het nu redelijk weer!
    Voor Nederlandse begrippen best lekker;-)
    Liefs dikke kus,
    Marloes

  • 30 Juni 2013 - 14:46

    Piet En Els Hanssen:

    Lieve Linda ,vanuit een zonnige Massenetlaan met een open schuifpui hebben we genoten van je verslag en foto's .Je komt vast in top conditie thuis met al dat rennen en lopen. Heel veel reisplezier en tot het volgende verslag.groetjes piet en els

  • 30 Juni 2013 - 15:37

    Corrie Buuron:

    Hoi Linda en Nina,

    nou dit klinkt allemaal heel goed en gezellig en vooral mooi met de lieve mensen mooie natuur en heerlijk eten. Mooie foto's. Geniet weer lekker verder wij gaan nu ok even genieten van het zonnetje Liefs Pa & Ma xx

  • 30 Juni 2013 - 18:00

    Toos:

    hoi Nina en Linda,

    leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven samen. Heel relaxed allemaal, behalve dat geren van jou dan Linda!
    Geniet van deze weken in de tropen! liefs Toos en Ben

  • 30 Juni 2013 - 18:50

    Judith:

    Linda en Nina,

    Heerlijk dit.. ik zit op me broeierige balkon met de vliegen om me heen die hier vertoeven, en de lucht van shoarma.. maar dit alles met jou verhaal erbij zorgt toch voor een vakantie gevoel! Mis alleen de apen nog en het goedkope eten!( heb zelfs een live band die op dit moment Hello Mary Lou door de straten heen blèrt!)
    Al met al kunnen we weer zes weken een beetje met jou (jullie) op reis! Altijd fijn..
    Geniet ervan..!! alle geuren,kleuren en smaken!
    Blijf je volgen....

    Dikke Kus!

    (Nina wanneer ga je weer terug naar Aussie?!)

  • 30 Juni 2013 - 20:44

    Nannie:

    Lieve nichtjes
    Wat spannend nog zeg.. bijna dus al die geweldige eerste dagen gemist.Fijn dat jullie zo genieten van al die lieve pure mensen daar..van de mooie natuur en het lekkere weer als het tenminste niet plenst. Enjoy relax take care en tot het volgende verslag. Liefs tante Nannie vanuit het zonnige Santa Sussana..kuss

  • 30 Juni 2013 - 21:13

    Annie:

    Linda, weer een geweldig leuk verslag!! Weet je.... je moet gewoon schrijfster worden!!

  • 01 Juli 2013 - 09:54

    Serap:

    Lin! en Nina :)

    Wat een leuke ervaringen zeg! Waar ik me het meest over heb verbaasd in dit verslag is dat ik het woordje 'zweet' een paar keer heb gelezen ;) haha.
    Kijk uit naar je volgende verslagen!

    Veel plezier en pas goed op jezelf!
    En als je de volgende keer weer gaat liften, kies dan aub een cabrio. Als je het doet, doe het dan goed?!

    xxx Serap

  • 01 Juli 2013 - 14:03

    Sjaakie!:

    Hey!
    Volgens mij komt het woord 'genieten' het meest voor in jouw verhaal.
    Goed om te horen/lezen!
    Groetjes aan Nina.

    XxX

  • 01 Juli 2013 - 14:07

    Anna:

    Gaaf Linda!! Nu krijg ik nog meer zin om naar Azie te gaan!!! Veel plezier nog! X Anna (Liem)

  • 03 Juli 2013 - 20:48

    Jos En Nel:

    Nou Linda, wat super daar in Borneo, apen en alles strand geweldig en leuk weer om je verslagen te lezen en je foto,s te zien .

    Jos en ik lezen alles over jullie vinden we heel leuk .Lieve groeten van ons enne niet verliefd worden eee op zo.n borneaan, terug komme alleen hihi

  • 10 Juli 2013 - 14:42

    Willem En An:

    Te weinig tijd dus zomaar een klein berichtje, ga zo door, we lezen graag je reisverslagen.
    Dadelijk ga ik weer naar je vader om samen in de keuken van het Zoomtoernooi te werken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verhalen en foto's van mijn reisavonturen!

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 116884

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

India & Sri Lanka

26 Juni 2013 - 04 Augustus 2013

Borneo, Sulawesi, Maleisië en Singapore

30 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Backpacken Australië

13 Juli 2010 - 04 November 2010

Reis door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: